سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قضیه پراید ۷۰ میلیونی حقیقت دارد؟

یک کارشناس صنعت خودرو در خصوص افزایش قیمت پراید به بیان نکاتی پرداخت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دولت در راستای رفع مشکلات خودرو‌های موجود در گمرک‌های استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان مصوب کرد که واردات خودرو‌های سواری (بدون رعایت سال ساخت) که تا تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۷ دارای ثبت سفارش و قبض انبار اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری هستند، بدون انتقال ارز یا از محل ارز متقاضی با اظهار منشأ ارز و تأیید بانک مرکزی بلامانع است.


بیشتر بخوانید: قیمت خودرو پراید در بازار تهران + جدول


همچنین خودرو‌هایی که تا تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۷، دارای قبض انبار بوده و با رویه بانکی تأمین ارز شده‌اند، با پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دریافتی با نرخ سامانه سنا در روز ترخیص، با همان ثبت سفارش بانکی قابل ترخیص هستند.

مدیرعامل اسبق سایپا پاسخ می‌دهد؛ چرا پراید ۶۵ میلیون تومان شد؟

تاثیر مصوبه دولت بر کاهش قیمت خودرو

سعید مدنی کارشناس صنعت خودرو  با اشاره به اینکه مصوبه دولت درباره ترخیص خودرو‌های دپو شده درگمرک، قیمت‌ها را در بازار با کاهش روبرو می‌کند، گفت: این مصوبه به دوشکل می‌تواند عمل کند، اول در مورد بازار خودرو‌های خارجی و وارداتی است، با عرضه این خودرو‌ها که بیش از یک سال و نیم است که در گمرک معطل مانده‌اند، عرضه وارداتی‌ها دوباره جریان پیدا می‌کند و این امر قیمت‌ها را با کاهش روبرو خواهد کرد.

وی افزود:، اما در مورد در مورد بازار داخلی نیز تاثیر این مصوبه به صورت روانی خواهد بود، چرا که هر موقع قیمت‌ها در بازار وارداتی‌ها با کاهش روبروشود، این امر نیز بر روی بازار داخل نیز تاثیرگذار است و قیمت‌ها را در مسیر کم شدن قرار می‌دهد، اما نکته مهم این است که این اثرگذاری به صورت موقت خواهد بود و نباید این انتظار داشت باعرضه ۵ هزار خودروی وارداتی، بازار به طور کامل آرام بگیرد، در این باره برای از بین بردن تنش در بازار خودرو باید تصمیمات اساسی اتخاد شود، تا دیگر شاهد این نوسانات نباشیم.

قیمت پراید از ۶۵ میلیون تومان هم گذشت!

مدنی با اشاره به اینکه بازار خودرو امروز به یک بازار مکاره تبدیل شده است، اظهار داشت: روز پنج‌شنبه  در بازار آزاد قیمت پراید را ۶۵ میلیون تومان اعلام کردند، در حالیکه به هیچ عنوان این اعداد در واقعیت حقیقت ندارد چرا که اصلا معامله‌ای صورت نمی‌گیرد، بلکه این دلالان هستند که با اعلام معاملات صوری در ابتدای صبح به صورت لفظی نرخ اعلام می‌کنند، هدف آن‌ها نیز این است که هر روز نرخ‌ها را بالا ببرند تا سود‌های باد آورده بیشتری نصیب آن‌ها شود.

مدیرعامل اسبق شرکت سایپا در مورد راهکار ساماندهی بازار خودرو نیز بیان داشت: این امر تنها یک راه دارد و آن هم قیمت‌گذاری در حاشیه بازاراست، تا زمانیکه این امر محقق نشود، بازار خودرو به همین وضعیت خواهد بود، در حال حاضر سود این فاصله قیمتی میان بازار و کارخانه به جیب دلالان می‌رود که این امر یک بازی باخت-باخت هم برای مصرف کننده و هم برای خودروساز است، از یک طرف این مابه‌التفاوت قیمت به جیب خودروساز نمی‌رود و از سوی دیگر نیز مصرف کننده خودرو را به قیمت بیشتری می‌خرد.

قیمت‌گذاری دستوری بلای جان صنعت خودرو

وی اضافه کرد: در حال حاضر نه قیمت پراید ۶۰، ۶۵ میلیون تومان است نه ۳۷ میلیونی که کارخانه می‌فروشد، باید قیمت را به مکانیزم عرضه و تقاضا سپرد تا قیمت‌ها مشخص شود، تجربه این کار هم در ابتدای دهه ۷۰ وجود دارد که موفقیت آمیز بود و هم در سال ۹۱ بنده این کار را در مورد قیمت پراید انجام دادم که بسیارموفقیت‌آمیز بود،  بنابراین تا زمانیکه این امرکه بسیارساده است  اجرایی نشود، بازار خودرو به سوی آرامش حرکت نخواهد کرد.

مدنی با تاکید بر اینکه خودروسازان در حال حاضر محصولات خود را با زیان‌دهی تولید و به بازار عرضه می‌کنند، اذعان داشت: به دلیل سرکوب قیمتی که در این صنعت وجود دارد، خودروساز برای هر خودرو بیش از ۵ میلیون تومان هزینه مالی را متحمل می‌شود، یعنی در پایان سال صنعت خودرو بین ۸ تا ۹ هزارمیلیارد تومان فقط هزینه مالی تحمیلی را می‌پردازند که این رقم در صورت‌های مالی آن‌ها به صورت زیان خود را نشان می‌دهد.

این مدیر صنعت خودرو با اشاره به اینکه، دریافت تسهیلات از سوی خودروسازان آن‌ها را بدهکارتر می‌کند، گفت: با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار قرار است آن‌ها بعد از افزایش سرمایه‌ای که انجام می‌دهند وخروج از شمولیت ماد ۱۴۱ قانون تجارت، تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی درمجموع دریافت کنند، که این منابع نیز قرار است به قطعه سازان در قبال مطالبات آن‌ها پرداخت شود، به بیان دیگر این تسهیلات صرف پرداخت بدهی‌های ایران خودرو وسایپا می‌شود و عملا خودروسازان نمی‌توانند توسعه محصولی را انجام دهند.

مدنی با بیان اینکه باید خودرو از یک کالای سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی تبدیل شود، اظهار داشت: تا زمانیکه خرید خودرو به قصد کسب سود باشد نمی‌توان انتظار داشت که بازار خودرو سروسامان پیدا کند، بنابراین باید اقداماتی را که بنده به آن‌ها اشاره کردم به کار گرفت تا وضعیت بازار خودرو اصلاح شود.

منبع: فرارو

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
اگ ضررتولیدنکن چراازجیب مردم مایع میزارین،توی این چندسال نشون دادین تنهاکاری ک انجام میدن باصطلاح خودتون تولید ،چراغهای ماشین عوض میکنی ب خداتومن ب مردم میندازین فقط ب فکرخودتونین ،خجالت اور این قیمت هاواس این ماشینها ی باکیفیت شما
ناشناس
۰۲:۴۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
واقعا خسته شدیم از این گرونی ها واقعا تو این دولت به این بزرگی کسی نمی تونه اوضاع خودرو رو کنترل کنه مگه میشه؟؟؟ به نظر کسی نمی خواد که کنترل کنه وگرنه کار نشد نداره.
امیر
۰۰:۰۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
واردات آزاد کنین
امیر
۲۳:۵۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
واردات آزاد کنید بعد هر قیمتی خو استین بفروشن این ماشینای کاغذیتون
میلاد
۲۳:۴۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
گمرگ آزاد کنید
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
ما که هیچ. خدا هم راضی نیست شما شر کت های خودرو ساز ضرر کنینین. و به زحمت بیافتین. در این شر کت ها رو ببندین و برید خونه لا لا واردات خودرو آزاد کنین ما به این هم راضی هستیم
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
گمرک آزاد کنین
رسول
۱۸:۱۸ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام
اگه خودرو قطره چکانی عرضه نشه اونقدر قوی بودیم که خودرو تولید کنیم ومسول های کشور جهادی بودن ماالان صادر کننده خودرو بودیم نه اینکه برا مصرف داخلی موندیم .
درواقع دشمن اصلی خود خودروساز هست که کم کاری میکنه سیاسی کاری میکنه رانت خواری میکنه تاقیمت بالابره بعد بگه اگه خودرو حاشیه بازار فروخته میشد الان گران نمی شد الانم شما دارین حاشیه بازار خودرو می فروشین .فقط رسمی نیست
M
۱۸:۰۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
هر زمانی کارخانه ها خواستن قیمت خودرو را افزایش دهند شرایط اینگونه شد قیمت حاشیه بازار از کجا درآمد و دلال کجا بود دلال کیه ماشین سر تایم تحویل بده همین حلبی و یا ارابه مرگ را ببین قیمت ها چگونه میشه باید خجالت بکشید همین قطعه سازان و کارخانه ها که شدید دلار جان مردم و اقتصاد نظام برخورد نمیشه میشه این چه وضعییت هست اخه بس کنید
محمد
۱۷:۴۲ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
هیچ مصرف کننده ای پراید ۷۰ میلیونی نخریده اینو مطمنم
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
خدا وکیلی دست بردارید..پرایدو کردید ۴۰ تومن مردم ریختند بیشتر خریدند الان حدود ۷۰ بازم میخرند...از ماست ک بر ماست..دمتون گرم ما مردم ایران چند تا جوک میسازیم و بهش عادت میکنیم.شما خیالتون راحت
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
چرا همیشه ما دنبال رو عملکرد دلالها هستیم نکنه خدای نکرده دلال خود ماییم این همه حاشیه سازی در صنعت خودرو واین همه عجز وناله پس از بالا بردن قیمتها از طرف خودرو سازها بعنوان حمایت از تولید داخلی وبه اصطلاح حمایت از مصرف کننده چه دلیلی دارد مردم در این وسط چه تقصیری دارند مردم باید از دست دلالها به خودروسازها پناه ببرند یا از دست خودروسازها به دلالها .شاید هم از دست این دو جماعت فقط باید بخدا پناه بردچون هیچ نشانی از تعهد وانصاف و........‌.دراین دوقشر نسبت به مردم نیست .
هموطن
۱۶:۰۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
ضرر؟!!!!کدوم ضرر؟شرکت بنز خودرو میده با چند درصد سود دست مردم اونم نه به اندازه شما ضرر نمیکنه بعد خودروسازهای ما با سودهای نجومی ضرر میکنند؟
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام اقا
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
جوک نگید بابا. مگر وقتی سمند از 34تومن قرار شد بشه 45 تومن که شد، ولی به بهانه حاشیه بازار بردن 65که بازم تحویل نمیدن. یعنی اصلا کسی به سمند45تومنی فکر می کنه. اینا همش بازی خودشونه. از پارسال حاشیه بازار اجرا شد آیا قیمت ها پایین اومد
عبدالغفور
۱۵:۲۲ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
راهکار من خودروهای زیر یکسال درصورت خرید و فروش مابه تفاوت قیمت کارخانه و بازار به نرخ هشتاد درصد مالیات بدهند تا دلال بازی برای همیشه حذف بشه راهکاری راحت است موقع تعویض پلاک یک ورانندگی با پلاک دیگران با پیگیری جرم اعلام شود
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
واقعن حقتون کاشکی برسه ۲۰۰ میلیون نخرید میاد پایین
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام چراکسی نیست رسیدگی کنه که ایرانیها نتونن ماشینه خودشون را که ایران عزیز میسازه بگیرن با قیمت واقعی کی جواب گوست
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
سایپا ماشین نمیده که بیرون پرایدباید بشه صد میلیون به خدا قسم اگه هر روز سایپا و ایران خودرو ماشین بده به مردم قیمتها یک روز ه میاد پایین
بیر
۱۲:۲۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
پراید دومیلیون به سر زیاد
فنا
۰۹:۴۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
همش دست خودشونه. حالا ببینید چی میگم. اونقدر قیمت رو بالا میبرن تا مردم رو مجبور کنن که به قیمت حاشیه بازار بفروشن به مردم از همون کارخانه. وسلام
بیچاره مردم که هیچکی به فکرشون نیس
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
اگه هم حقیقت داشته باشه خیلی ...ساده ... هستین که این حلبی رو میخرین
هادی
۰۹:۱۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
سایپا و ایران خودرو بصورت پیوسته ماشین بدن بیرون
اونوقت بیا ببین آیا کسی میره سراغ این زالو صفتها که هر لحظه دارن بیشتر از قبل خون ملتو تو شیشه میکنن
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
با همکاری وهمراهی خود باشکاه YJC کمک میکنید تا به حقیقت بپیونده
داود
۰۵:۱۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
گوشت کیلویی ۱۵هزار ۴ سال پیش الان کیلو چند شده که تازه خورده میشه و محو میشه اون موقع پراید که صفرش رو بخری ۲۰سال میخوای سواربشی ۷۰میلیون زیاده وقتی دولت نتونه قیمت نخود لوبیا ثابت نگه داره میتونه قیمت طلا و مسکن ماشین ارز آب برق گاز وغیره رو ثابت نگه داره
ناشناس
۰۳:۱۲ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
چرااصلابایددست دلالان درکارباشه که بخان قیمت وبالاببرن؟چراماشین به دلال میدیدکه ۲۰تا۳۰میلیون سودببره واسه فروش؟یه آدم چقدرمیتونه طمع کارباشه که دنبال سود۳۰میلیونیه؟بخداکه این پول ازهزارتامرض وسرطان بدتره آخه آدم چجوری میتونی این پولاروبخوری که هزارجون ناله ونفرین پشتشه
ناشناس
۰۲:۲۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
اشکال نداره سختیش همین ۱۰۰ سال دوومه خدارو شکر تا الان هنوز زنده هستیم، دیوانه که نشدیم خوبه خداروشکر.
محمد مهدی
۰۱:۳۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
به نظر من خودمان گران می کنیم ی سال ماشین سوار نشیم فقط با مترو و اتووس بریم چی میشه بذار ایران خودرو ماشین ناش باد کنه ببین بعد به التماس می افتن بیاد شرایط بگیرید 10روزه تحویل میدیم بازم نریم تا بیاد ایران خودرو بگه بیاید ثبت نام کنید ماشین تحویل شما سند گرو ایران خودرو بعدآ پراید 60میلیونی را 30میلیون میدن
ناشناس
۰۱:۳۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
ملت تا میتونید بخرید چهارسال بعدی

و به عنوان مثال پراید میشه ۱۲۰ میلیون
کوروش
۰۱:۰۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
فعلا انتخابات ،در پیش رو هست انتخابات مجلس پراید ۱۵۰ میلیون هست
م
۰۱:۰۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
گرانی تا کی /؟؟؟؟
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
عید پارسال گفتند50 میلیون عید امسال میگند 70میلیون عید سال بعد چند
تولید کننده
۰۰:۲۸ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
بازار ول بشه حتی قیمت اشغال هم در یک سال دو برابر میشه
۰
۰۰:۲۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
این حرف رو به بچه که تازه به دنیا اومده بگی تا ۱ هفته نه گریه میکنه نه میخنده
بخداااااا زشته
از طرفی میای میگی اصلا تورم نداریم و..... از طرفی میای میگی باید گرون کنیم ،خدایا منو چهارپا کن
۰
۰۰:۲۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
خدایا به فریادمون برس
۰
۰۰:۱۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
شده مافیا اشخاصی بیرون از کارخونه دارن که فقط شایعه میکنن میگن قیمت پراید میخواد بره بالا بعد ایشن شایعه رو عملی میکنن قیمت رو میبرن بالا بعد میاد میگه میخوایم کنترل کنیم ،چجوری ماهم قیمت رو ببریم بالا کنترل بشه ،
اخه به کی این حرفا رو میزننین بابا ماهم عقل داریم شعور داریم میفهمیم .
یکی بیاد به من بگه از زمانی که پراید گرون نشده بود قطعه وارد میشد گمرک میخورد و..... الان که قطعه داخل ساخته میشه چرا باید گرون بشه
اهواز
۰۰:۱۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
خودکرده را تدبیر نیست نخرید ببینید میاد پایین یا نه
اهواز
۰۰:۱۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
خودکرده را تدبیر نیست نخرید ببینید میاد پایین یا نه
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
همه بدبختیها دست وزیرصنعت که پارسال حاشیه بازار و کرد تو دهن مردمو خودروساز دم عید صدتا پشت هم فروش فوری حاشیه بازار گذاشت و همون شد قیمت کارخانه بعد باز یواش یواش رفت بالا پراید کارخانه ۳۷حاشیه ۴۰ بد الان شد ۶۰ دنا از ۴۵کارخانه ۸۵حاشیه پارسال الان شد ۱۴۵بازار اقاوزیر بلد نیستی بده دست کار بلد کافیه گمرکو چندماه ازاد کنی ببین چطور پراید میشه ۲۰تومن توروقران بفکر مردم باشید
محمدعلی
۲۳:۵۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
یعنی الان همین شصت و پنج میلیون رو میخواهی حاشیه اش رو در نظر بگیرین؟ ایول دم شما گرم با حاشیه هاتون.
بیکار
۱۳:۴۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
یطور تیتر زده انگار ۱۰ساله پراید ۶۰میلیون بوده و حالا قراره بشه ۷۰ و صاحب مقاله تعجب کرده . چرا جور تحریم ها رو فقط باید مردم بکشن و دولت فشار تحریم ها رو مستقیما به مردم منتقل میکنه؟حداقل شرکت های زیرمجموعه دولت نباید قیمت رو ببرن بالا.
رییسی کجاست؟
محسن
۲۳:۴۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
قیمت بازار و کارخانه همش دست خودشونه
جاسم داغری
۲۳:۰۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
وقتی رقابت نباشد بله شاید حتی از مرز 100 ملیون و بالاتر خواهد رسید!!!
مثل کسی که به شما بگوید من یک کیلو پیاز را 100ملیون تومان می فروشم!!!
شنونده از گوینده می پرسد :"یک کیلو طلا؟!!!"
وقتی ارزش دهی و ارزش یابی یک کالا مورد نقض مفهومی شود به این معضل وارد خواهیم شد؛ بحیث این نوع شرکتها می خواهند ملت را جریمه کنند یا بزور فرهنگ اقتصادی، فشار حد اکثری غرب را چشم بسته و بدون در نظر گرفتن خطرات آن، اجرا کنند!!!
هرچیزی ارزش منطقی دارد و وقتی بصورت غیر منطقی به مجنون هم بگی اگر باورش کرد به یقین می رسی که این فرد مجنون است!!!
حال این شرکتها خیال می کنند که ملت مجنون هستند(بلانسبت) و هرچی می گویند باید باور بشه حتی اگر غیر منطقی و غیر واقعی و غیر رقابتی و حتی اگر بی کیفیت باشد!!!
ما خواهان تولید ملی هستیم و مدافع آن هستیم چرا؟! چون ما را از بیگانگان و تسلط آنها خلاص می کند. ولی بیایی تولید بی کیفیت و مضر را بکنی و بقیمت بالاتر از خارج از کشور بفروشی به بهانه فقط من تولید کردم و منت سر ملت می گذاری و تلفات جانی و اقتصادی در پی خواهد داشت این تولید نیست!!!
اگر هر کسی به تعمیرگاهها مراجعه بکند دپویی از قطعات یکبار مصرفی این شرکتهای خودرو ساز که کمر ملت را شکستن و ملت از پول و جان در جاده ها از خود می دهند.
وقوز بالاقوز آن اینکه بیا ارگانهایی مثل پلیس راه مردمی که این نوع ماشینها را خریدن جریمه می کند به بهانه معاینه فنی نداشتن!!! یا بعضی از آیتمهایی که آن ماشین فاقد آن هست مثل تایرهای استاندارد و غیره!!! و جرأت جریمه کردن این نوع شرکتهایی که بی کیفیت تولید می کنند را ندارد و نمی کند چون مثل یک باند با هم همکاری می کنند. یعنی شرکت تولید بی کیفیت کند وقوانین مدافع از منافع آن شرکت تولید خودرو توسط پلیس اجرا می شود!!!!
شهرام
۲۲:۵۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
برید سمت سعید اباد شهریار دوتاپارکینگ هست بالای ده هزار تا پراید وتیبا وپژو خوابیده خاک میخورن راست میگی بریز تو بازار قیمت ها درست بشه.. پراید 65تومن چه خبره مردم هم که یه عده سود جو هیچکس هم نیست جلوشونو بگیره هرکی به هرکی شده کلا
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
اینو راست میگه برید به اون پارکینگ ها سربزنید میبینید چقد پراید اونجا دپو کردن
mohammad
۲۲:۵۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
وقتی هنوز خودروهای ۹۷ تحویل ندادن و همه ماشین ساخت این دوسال گذشته رو دپو کردن بایدم قیمت بالا بره
هم خدا هم خودتون هم مردم میدونن که فقط فقط کار خود وزیرصنعت و خودروسازان هست و هیچ ربطی به دلال نداره
خدا ازتون نگذره
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
اینها همش کار خود دولته .
سهیلا نادری
۲۲:۳۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
یک سال است برا خودرو پول به حساب ریختم ولی خبری نیست یه انسان مرد حتی یه نامرد هم جوابمونو نمی ده
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
همش به خاطر ایته که کامپیوتر خودرو داخلی شده
اگه اینم وارد میکردند بعضی خا خودرو رو گرون نمیکردند
محیا
۲۱:۵۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
واقعا جای تاسف داره پراید بی کیفیت به اینجا رسیده اینها همه نشونه بی کفایتی این دولت رو نشون میده
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
بیس کفایتی اونا بکنار این مردم هستن که دامن میزنن به این گرونی
صادق
۲۱:۴۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
یعنی میخوان به بهانه افزایش قیمت ، خودروهای تولید کارخانه رو با قیمت حاشیه بازار بفروشن ؟ حالا این قیمت حاشیه بازار رو چه عواملی تعیین میکنن ؟ مردم رو چی فرض کردن اینا . هر کسی یه مقداری از اقتصاد سرش بشه دیگه میدونه عرضه و تقاضا چیه . اینا به راحتی میتونن به کاهش عرضه در بازار انحصاری تولید خودرو ، قیمت رو افزایش بدن و با افزایش عرضه ، به راحتی قیمت ها میشکنه و قیمت ها نزولی خواهد شد . قیمت حاشیه بازار !
نه ...... واقعا اینا مردم رو چی فرض کردن ؟
غلام رضا
۲۱:۴۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
داداش من کارگرشهرداری هستم .بااین سن بچه ام میگه بابا یک ماشین بخر.ماهم ماشین داشته باشیم .پرایدی که خودروسازتولید میکنه برندملی به حساب هست زن بچه خودش سوارنمیکنه چون امنیت جانی نداره .من کارگرمیدانم امنیت ندارن زن بچه من .میخام همین پرایدبگیرم ازروی اجباربگیرم نمیتانم .الان شاید برادرابگن هرکس بام اش بیش برف بیش .داداش پس تومسول نقش ات چیه برای من هم سال من .
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
تا انحصار هست هر روز گران تر می شود.البته خودشان می خواهند که گران شود و این دور تسلسل ادامه دارد.گرانی بازار بعد گران کردن قیمت کارخانه و برعکس
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
نمیتونید کشور داری کنید کار هر کس نیست نمیتونید چند دهه تورم کجای اسلام گفته چیزهای مصرفی مثل مسکن یا خودرو باید به حدی باشد که از توان مردم خارج باشه خجالت بکشید ای خدایی هست مرگم هست آنقدر ظلم نکنید
سورنا
۲۱:۱۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
پراید تا چند سال اینده به بالای 100 میلیون میرسه _این خط اینم نشون
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
چند سال؟؟کمتر
حبیب
۲۱:۰۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
جناب آقای کارشناس ، شما که قبلا هم مدیر سایپا بودی ، زمان خودت چه گلی زدی یه سر صنعت فشل خودروسازی ؟
این قضیه قیمت گذاری در حاشیه بازار هم مگر در همین دو سه ساله اخیر اجرا نشد؟ نتیجه اش چه شد ، گران تر شدن بیشتر خودروها ! شما با این کار فقط می خواهید خودرو سازان هم مانند دلال ها منفعت بیشتری کسب کنند و کورس بگئارند برای افزایش قیمت ها والا ، این کار که چند ماهی انجام شد به همین بهانه ها و حسابی با این کار قیمت خودرو بالاتر رفت تا بالاخره بعضی ها مثل مجلس کمی به خودشان آمدند و به صورت نوشدارو بعد از مرگ سهراب جلویش را گرفتند و گفتند غلط است
ایرانی
۲۱:۰۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
ماهمه میدانیم این دولت فقط وفقط بفکر ثروتمندان است بفکر مردم نیستندکه قیمتهارا کنترل کنند....
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
هردولتی به فکرثروتمندان بوده است اگرغیراز این بود الان هیچ فقری نبود
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
۱- طرح قیمت گذاری بر اساس حاشیه بازار را طی دو سال گذشته دیدیم و اینکه همین طرح خودش باعث دمیدن به تنور قیمت ها شد و نفتی شد بر آتش تا آب برای خاموش کردن . و مسله دیگه اینه که چه کسانی قیمت حاشیه را تعیین می کنند ؟! بدون شک خود خودروسازان ، نگوییم صد درد صد ولی بخش قابل توجهش همینطور است .
۲- در مورد تعیین شدن نرخ بر اساس عرضه و تقاضا هم تا زمانی که واردات خودرو یا ممنوع است با با نرخ گمرکی باب میل خودروسازان آنهم به تعداد بسیار محدود اجازه ورود دارد حرف بی معنی است . وقتی عرضه تنها به دست تولید کننده داخلی است با محدود کردن عرضه قیمت را بالا می برد .
۳- در مورد ضرر تولید کننده ها بر روی هر خودرو هم حرفی به دور از واقعیت است ، کدام تولید کننده ای می آید با ضرر همچنان به تولید ادامه دهد ؟!! یه حرفی بزنند که بشه باورش کرد . اگر هم حاشیه سود مناسب نداره تقصیر سو مدیریت خودشان است ، جور بی کفایتی مدیران این صنعت را که مصرف کننده نباید بکشد . آنهم در شرایطی که با ممنوعیت واردات بهترین شرایط برای تولید کننده ایجاد شده و از طرف دیگر با محدود شدن حق انتخاب (افزایش قیمت هم که بماند) در حق مصرف کننده ظلم شده .
محمد
۲۰:۲۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
بيچاره ملت!!!هم بايد كسري بودجه دولت رو بكشن از جيب خود هم سود چند برابري خودرو سازهاي داخلي كه حكومت به اسم توليد داخلي هم پول سه برابري بپردازن به ارابه هاي مرگ، وقتي نميتونين حداقل بزارين خودرو دست دوم بياد كشور والا به خدا هزار مرتبه از اين حلبي هاي داخلي بهتره
مجید
۲۰:۲۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
خدا وکیلی این گاری که ب اسم پراید ساختن چی داره که ۵ میلیون ضرر میکنه کارخانه موادشا بدین به من با ۲ میلیون تحویلتون میدم اونوقت با ۳۵ میلیون سودهم میبرید
حمید
۲۰:۰۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
باسلام خودرو سازها ویا مدیران کشور اگر قصد کنترل دلالان را داشته باشن وخودشان جز اونا نباشن خیلی راحت میتونن خودرو رو به مصرف کننده واقعی بفروشند تا دلالان این وسط دستشون کوتاه بشه چطوری بافروش به خریدار واقعی به شر ط عدم دادن سند جهت انتقال تا مدتی مثلا دوسال سه سال یا بیشتر.
علی
۲۰:۰۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
همش چرته بازارپرایدکلاراکت شده فقط بایدبه جای تولیدماشین آشغال وفروش باقیمت نجومی به مردم ماشین خارجی واردکنید
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
یعنی..............
رامین
۱۹:۵۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
بابا فیلم بازی نکنید همش دست خودتونه
آی این کار رو بکنیم درست میشه اون کار نکنیم درست نمیشه چیه
چیپس و پفک نیست که ماشینه قیمت کارخانه رو ثابت نگه دارید ببنید کی میره با 30 میلیون اختلاف پراید بخره
یه کارگر چند سال میکشه 30 میلیون در بیاره
درد شما گران کردن قیمت کارخانه است نه بازار
پراید رادار گریز
۱۹:۵۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
دهه فجر رو به ملت بزرگ ایران تبریک میگم به کوری چشم دشمنان وشیطان بزرگ امریکا پراید دویست میلیونی با آپشن رادار گریزی تولید میکنیم میفرستیم امریکا
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
قیمت حاشیه بازار و مابقی سیاست گزاریها همه امتحانشون رو پس دادن واقعیت اینه که دولت باید نرخ ارز رو کنترل کنه و نرخ ارز باید به ارزش واقعی و ذاتی خودش برگرده دوستان توجه کنید پراید با مبلغ 6800 دلار به عراق صادر میشه که با نرخ هر دلار 13500 تومان میشه 91800000 تومان که جای تعجب نداره و خودرو ساز ترجیح میده محصولش رو تو عراق بفروشه تا داخل کشور و متعاقبا وقتی تقاضا در کشور وجود داره پس بنابراین پراید میتونه با هر قیمتی فراتر از قیمت کارخانه معامله بشه حالا اگه نرخ دلار واقعی باشه و با ارزش ذاتی دلار یعنی 8000 تومان نرخ گزاری بشه قیمت پراید میشه 54400000 تومان که این نرخ اگر چه بالاست اما واقعیه حالا اگه دولت سعی در تعدیل نرخ ارز بکنه و خودروسازها هم به جای دلالی و سهامداری و کاهش هزینه ها و ... اقدام کنند و صرفا خودرو تولید کنند اونوقت شکل واقعیه بازار و نرخ گزاری که مبناش عرضه و تقاضاست شکل میگیره و اونوقت نه خودرو ساز با ضرر تولید میکنه و نه مردم عزیزمون خودرو رو گرون میخرن با تشکر از حوصله شما
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
آیا مسئولی هست خب نه
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
معلومه که هر کی به هر کیه
چطوری قیمت هر کس میخواد بزاره
هیچ کسی هم نمیتونه کنترل کنه
خیلی راحت میتونن درهنگام ثبت نام هرکس با شماره ملی خودش ولرد سیستم بشه و ثبت نام کنه
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
با ۵ هزار یورو میشه یه بنز c 200 توی آلمان خرید !
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
۱- طرح قیمت گذاری بر اساس حاشیه بازار را طی دو سال گذشته دیدیم و اینکه همین طرح خودش باعث دمیدن به تنور قیمت ها شد و نفتی شد بر آتش تا آب برای خاموش کردن . و مسله دیگه اینه که چه کسانی قیمت حاشیه را تعیین می کنند ؟! بدون شک خود خودروسازان ، نگوییم صد درد صد ولی بخش قابل توجهش همینطور است .
۲- در مورد تعیین شدن نرخ بر اساس عرضه و تقاضا هم تا زمانی که واردات خودرو یا ممنوع است با با نرخ گمرکی باب میل خودروسازان آنهم به تعداد بسیار محدود اجازه ورود دارد حرف بی معنی است . وقتی عرضه تنها به دست تولید کننده داخلی است با محدود کردن عرضه قیمت را بالا می برد .
۳- در مورد ضرر تولید کننده ها بر روی هر خودرو هم حرفی به دور از واقعیت است ، کدام تولید کننده ای می آید با ضرر همچنان به تولید ادامه دهد ؟!! یه حرفی بزنند که بشه باورش کرد . اگر هم حاشیه سود مناسب نداره تقصیر سو مدیریت خودشان است ، جور بی کفایتی مدیران این صنعت را که مصرف کننده نباید بکشد . آنهم در شرایطی که با ممنوعیت واردات بهترین شرایط برای تولید کننده ایجاد شده و از طرف دیگر با محدود شدن حق انتخاب (افزایش قیمت هم که بماند) در حق مصرف کننده ظلم شده .
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
دلیل اصلی گرانی خود کارخانه هستش. بازار هم دست خودشونه. اگر کار خانه خودرو بده بیرون اونوقت من به جای اینکه 65 میلیون تو بازار آزاد بدم خودرو بگیرم 35 میلیون میدم از کارخانه میگیرم ولی متاسفانه خود مسئولین مربوطه به عمد اینکار رو میکنن تا قیمت کارخانه اون چیزی باشه که خودشون میخوان. نفرین بر این مسئولین
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
متاسف
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
از مسئولان در اداره و مدیریت قیمت ها هرچه بگی میاد
م
۱۸:۳۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
متاسفم
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
چی بگم
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
ولله ما یه پرایدی یه سال خریدیم هنوزک هنوزه نیومده ازاین جایی ک ثبت نام میکنند یه پولی هم واریز میکننداسمشم یادم رف ولی یه ساله زمان برده پول ماهم خوابیده ولی هنوزپراید ما نیومده ک نیومده!!!
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
والله پراید ارزش ۵ میلیون داره بخدا قسم
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
خدایا مارا از دست این نجات بده
دبیر
۰۰:۲۸ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
خلایق هر چه لایق
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
70 میلیون هم عادی میشه همانطور که 40 میلیون عادی شد.
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
چرا باید عادی بشه؟
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
از این دولت هر چیزی بگویید بر می آید.
سعید
۱۷:۵۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
تا وقتی عرضه ای در کار نباشه به صد میلیون هم میرسه
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
بلاي جان صنعت خودرو ،انحصار ؛نبود فضاي رقابتي و حمايتهاي غير اصولي و بي منطق دولتها در طول ساليان است؛ بعد از ٤٠ سال صنعت خودرو يا بايد بتواند در بازار جهاني رقابت كند؛يا ورشكسته و تعطيل شود!!
علی
۱۷:۳۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
شما ماشینارو تو نمایندگی پر کنید ببین چطور قمتا پایین میاد همه میدونیم اینا بازیه خودتونه نه دلال.
محسن
۱۷:۳۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
اینقدر ناشکر نباشید. هنوز گرونی خودرو ادامه داره... حدود ۲۰ سال پبش من ۲ تا خانه فروختم که پولش شد دو و نیم میلیون که نصف پول پیکان بود. و یه پیکان قسطی گرفتم. خدا رو شکر کنید. امروز خودرو خیلی نسبت به قدیم ارزونه
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
دروغ دیگه نداشتی بگی.
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
برادر اونموقع خودرو کم بود پیکانم بهترین ماشین بود الان ۴۰ سال گذشته تو گذشته نمون
محمد
۰۲:۴۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
زمانی که پیکان اونقد بود تو تو روستا زندگی میکردی که دوتا خونت قیمتش اون بوده
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
خود نمایندگی هم به این قیمت میده الکی دلال دلال نکن
وقتی شما ک نمایندگی باشی ماشین نفروشی
میگی قیمت بازار خب از بقیه چ انتظار همه بفکر جیبشونن
سهراب
۱۷:۲۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
وافعا " خيلي مسخره ست. براي گراني هر چيزي توجيه دولت دلالان است. در حاليكه جلو دلالان رو ميشه راحت گرفت البته به شرطي كه دولت اراده اي در اين خصوص داشته باشد. مگر خريد و فروش خودرو از طريق سامانه ثبت اسناد و نيروي انتظامي قابل رديابي و پيگيري نيست مگر ثبت نام خودرو از طريق سامانه شركتهاي خودروساز قابل پيگيري نيست؟
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
این آقای مدیر دو پهلو صحبت کردن

اما درد شون افزایش ندادن قیمت تمام شده خودرو بود

گفتن با این کار ما قیمت تمام شده رو افزایش بدیم تا ضرر نکه خودرو ساز

پراید و سایر ماشین ها رو هم به روش عرضه تقا ضا قیمت گذاری کنیم

که اینا هم سنگ خودشونو به سینه میزنن و این کار باعث افزایش بیشتر خورد رو میشه



ببخشید منظورم افزایش ندادن قیمت تمام شده خودرو بود
امیر
۱۷:۱۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
یه نفر باید بعنوان متولی بشینه جلوی دوربین و بگه آقا پراید قیمت کارخانه 37 میلیون قیمت بازار 39 میلیون.
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
خجالت اوراین قیمتها
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
خجالت اوراین قیمتها
رامی
۱۷:۱۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
همش دست خودتونه
آی این کار رو بکنیم درست میشه اون کار نکنیم درست نمیشه چیه
چیپس و پفک نیست که ماشینه قیمت کارخانه رو ثابت نگه دارید ببنید کی میره با 30 میلیون اختلاف پراید بخره
یه کارگر چند سال میکشه 30 میلیون در بیاره
درد شما گران کردن قیمت کارخانه است نه بازار
۰
۰۰:۳۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
آفرین دقیقا
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
اگر واقعا برای خودرو ساز هم صرف نمیکنه ول کنه بره
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
قوه قضاییه کجایی؟
رییسسی کجایی؟
به داد مردم برسی.
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام،واسه من جای سوال چرا سایپا،ایران خودرو فروش آنی ،تحویل آنی نمی زنند،فقط پیش فروش میکنند این هیچ تاثیری در قیمت بازار نداره
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
آقا خب اگه ضرر میکنید کسی اجبارتون نکرده این بازیها را تولید کنید. شما هم مثل ده ها کارخانه دیگر جمعش کنید. به خدا هیچ اتفاقی نمیفته. فقط مردم دیگه کاری سوار نمیشن
رستاخیز پارسی
۱۶:۵۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
مهم نیست اصلا بشه ۲۰۰ میلیون ما دیگه قید ماشینو زدیم
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
اگر خودرو ساز راست میگه فروش و تحویل فوری(آنی)یعنی همون لحظه، بزنه . کل مشکلات بازار خودرو حل میشه .گرانی خودرو به علت عدم فروش خودرو به مردم هست . این مثل روز روشن هست . حالا سودشو کی میبره !!!؟؟؟؟
بیداد
۱۶:۴۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
واردات خودرو رو آزاد کنید. به بهانه قیمت خودرو ،سال آینده با یک تورم فاجعه بار روبرو خواهیم شد.
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
سالهاست مردم و با این حرفا فریب میدن، قیمت خودرو 10 تومن میره بالا بعد با کلی تبلیغات 200 هزارتومن ارزون میشه.. ادعا میکنن خودرو ارزان شد
محمد
۱۶:۱۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
آقای مدنی اگر خودروسازان زیان ده هستند پس این پاداش های چند ده میلیونی به مدیران از کجا پرداخت میشود؟؟؟ ضمنا حاشیه بازاری که شما از آن دفاع میکنید را چه کسی به وجود آورده؟؟
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
دیگه چیزی مونده که حقیقت نداشته باشه!
جالب اینجاس که اولش میافته کول دلال بعد که رسمی ترشدمیافته کول تحریم بعد قطعات و چیو چیو چی.چی بگم والا که ناگفتن بهتره
۰
۰۰:۲۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
واقعا .دیدی خداوکیلی اصلا ما رو قبول ندارن
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
دو سر سود واسه خودروساز و وارده کننده خودرو واردات هم دست خودروسازهای کشوره