سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح طرح آبیاری در بخش کشاورزی شادگان همزمان با دهه فجر

مدیر جهاد کشاورزی شادگان از افتتاح طرح آبیاری در بخش کشاورزی این شهرستان همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خلیل منیعات مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر ۲ طرح آبیاری تحت فشار با ۱۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این شهرستان افتتاح شد.

او افزود: طرح آبیاری تحت فشار دهستان حسینی شادگان در سطح ۱۲۰ هکتار با اعتبار ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.

منیعات اظهار داشت: برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار دهستان بوزی در سطح ۶۰ هکتار رقمی معادل ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: به منظور افزایش راندمان آبیاری و افزایش تولید محصولات استراتژیک همچنین تقویت بنیه مالی کشاورزان و کاهش هزینه‌های کشاورزی۷۰ میلیارد ریال اعتبار تصویب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان ادامه داد: بهینه‌سازی مصرف و افزایش راندمان آبیاری در گرو استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری است که در این زمینه اجرای سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار به سرعت درحال گسترش است که مورد توجه کشاورزان منطقه نیز قرار گرفته است.

او هدف از اجرای این طرح را افزایش راندمان آبیاری و کاهش مصرف بذر، کود، سموم و نیز بهبود عملکرد محصولات کشاورزی عنوان کرد.

شهرستان شادگان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات در خوزستان است که در سال‌های گذشته با تنش آبی روبه رو بوده که با ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.