سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ایام دهه فجر؛

۵۴ مددجوی بهزیستی در خوزستان خانه‌ دار شدند

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خوزستان از اهدا ۵۴ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در مناطق سیل‌زده استان به مناسبت دهه فجر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران کریمیان معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خوزستان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر آیین واگذاری یک هزار و ۶۷۳ واحد مسکونی به معلولان و مددجویان زیرپوشش بهزیستی کشور از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به صورت همزمان از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد.

او بیان داشت: سهم خوزستان از این تعداد، ۵۴ واحد مسکونی بود که به ۱۵ خانوار دارای بیش از ۲ معلول و ۳۹ خانوار تک معلول و مددجو در شهرستان‌های شادگان، دشت آزادگان، رامهرمز، لالی، باغملک، باوی و هفتکل واگذار گردید.

کریمیان افزود: از این تعداد ۴۶ واحد روستایی و ۸ واحد شهری است که در قالب تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و خیرین مسکن ساز ساخته شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: هزینه ساخت این واحد‌های مسکونی ۴۰ میلیارد ریال بوده که ۵ میلیارد ریال از این مبلغ از محل کمک بدون عوض بهزیستی، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان و باقی آن از طریق تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی بنیاد مسکن، مشارکت خانواده‌ها و خیرین تامین شده است.

به گفته مهران کریمیان، این واحد‌ها با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مشارکت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در شهرستان‌های سیل زده ساخته شده است.

او ادامه داد: از ابتدای برنامه ششم توسعه تاکنون بیش از یک هزار واحد مسکونی در خوزستان برای خانوار‌های زیرپوشش ساخته شده است.

کریمیان تصریح کرد: اولویت بهزیستی تامین مسکن برای خانوار‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول، زنان سرپرست خانوار و معلولان سرپرست خانوار است.

او اذعان داشت: این سازمان به عنوان سازمان تسهیلگر در امر مسکن، در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را از طریق ادارات متولی مسکن در دستور کار داشته و تفاهمنامه‌های مختلفی را در این زمینه منعقد کرده است و در برنامه‌های مهم بعدی نیز ساخت واحد‌های مسکونی با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا و محرومیت زدایی سپاه خوزستان را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.