سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش‌های مهارتی در ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش نرخ بیکاری نقش موثری دارد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: آموزش‌های مهارتی در ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی، افزایش تولیدات، افزایش سطح درآمد و تقویت بنیه اقتصادی خانوارها و کاهش نرخ بیکاری نقش موثری دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، خداداد اولیایی  مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در ۱۰ ماهه اول سالجاری ۳۶۸ هزار و ۱۰۱ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در سکونتگاه‌های غیر رسمی زاهدان ارائه شده است.

او گفت: در راستای توان افزایی مهارتی ساکنان حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان آموزش‌های مهارتی معادل ۲ هزار و ۴۲۳ نفر دوره آموزشی در این مناطق به متقاضیان ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان افزود: از مجموع ۳۶۸هزار و ۱۰۱ نفرساعت آموزش‌های مهارتی ۳۵۸ هزار و ۵۰۹نفرساعت آن برای خانم‌ها و ۹ هزار و ۵۹۲ نفر ساعت آن برای آقایان ارائه شده است.

او  ادامه داد: از ۲ هزار و ۴۲۳ نفر دوره آموزشی ۴۵ نفر مرد و ۲هزار و ۳۷۸ نفر آن زن بوده‌اند که این مهم گویای آن است که استقبال بانوان از آموزش‌های مهارتی بیشتر از آقایان بوده است.

اولیایی بیان کرد: رشته‌های ارائه شده در این مناطق بر مبنای ظرفیت منطقه، شناخت سلیقه خریدار و امکانات در دسترس ساکنان آن شامل مانتو دوز، خیاط لباس‌های سنتی بلوچ، تولید کننده خانگی اسانس و عرقیات گیاهی، پرورش جوجه بومی، تعمیرکار آبگرمکن‌های دیواری، نصب و سیم کشی تجهیزات مدارهای الکتریکی ساختمان و تعویض کار روغن خودروهای سبک و سنگین است.

او گفت: ارائه طرح‌های مهارت آموزی برای ساکنان حاشیه شهر در راستای گسترش آموزش‌های عدالت محور است که در رشد اقتصادی و تولیدات ملی، افزاش بهره‌وری و تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی در بین ساکنان این مناطق راهگشا خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: توانمندسازی اقشار آسیب پذیر از طریق آموزش‌های فنی و حرفهای درحال انجام است و افزایش مهارت نیروی انسانی ساکن در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی آنها را به سمت درآمد زایی سوق داده و از بار هزینه‌های آن بر دولت کم خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.