سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان خبرداد؛

ایجاد کمپ کویرگردی در سمنان

مهدی جمال گفت: کمپ کویرگردی به منظور رونق گردشگری در شهر سمنان ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان گفت: پژوهش‌های لازم برای رونق گردشگری در زمینه کویرگردی به عنوان یک مطالبه مردمی در حال پیگیری است.

او افزود: یکی از کار‌های مهم گردشگری نظارت بر تاسیسات گردشگری شامل رستوران و پذیرایی و اقامتی برای ارایه خدمات مطلوب است که امسال با وجود کمبود نیروی انسانی و اعتبارات، نظارت‌ها نسبت به سال‌گذشته افزایش یافته است.

جمال یادآور شد: آموزش و فرهنگ‌سازی در برخورد با گردشگران در رونق گردشگری تاثیرگذار است و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان آموزش رانندگان و راهنمایان تور‌های گردشگری را در اولویت کاری خود قرار داده است.

او با بیان اینکه ظرفیت اقامتی استان سمنان بیش از یک‌هزار تخت است، خاطرنشان کرد: در صورت اقامت پنج‌هزار گردشگر به صورت همزمان، استان سمنان با کمبود مراکز اقامتی مواجه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان یادآور شد: تقویت تاسیسات گردشگری به صورت مجتمع خدماتی و رفاهی گره‌گشای کمبود فضای اقامتی است.

جمال تصریح کرد: توسعه گردشگری روستایی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها برای رونق گردشگری استان سمنان است و برای تحقق این راهبرد باید دهیاران و اهالی روستا‌ها مورد آموزش قرار بگیرند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۵۰ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری با مشارکت بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال سه هزار و ۸۷۸ نفر از سوی بخش خصوصی در حال احداث است.

او بیان کرد: سمنان تنها استان در کشور است که موزه بزرگ ندارد و به دستور وزیر ساخت موزه با جدیت پیگیری می‌شود، ۴۵میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل موزه بزرگ سمنان در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده تکمیل شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.