سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان:

۲ طرح میراث‌فرهنگی دامغان در دهه فجر افتتاح می‌شود

مهدی قاسمی گفت: ۲ طرح در بخش‌های خانه بوم‌گردی و ایجاد کارگاه صنایع دستی در ایام الله دهه فجر امسال در دامغان بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی قاسمی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان با بیان اینکه خانه بوم گردی قوشه و یک کارگاه صنایع دستی در دهه فجر در این شهرستان افتتاح می‌شود گفت: کارگاه صنایع دستی قابل افتتاح در این دهه در بخش‌های مختلف به ویژه چرم، مشاغل خانگی، قلمکار و رشته‌های تلفیقی فعالیت دارد.

او با بیان اینکه محصولات تولیدی این کارگاه به دلیل رشته‌های تلفیقی، اقدامی جدید در شهرستان است که در جنوب شهر دامغان واقع شده است تصریح کرد: برای افتتاح این کارگاه خصوصی، حدود سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که با افتتاح آن، ۱۵ نفر به صورت مستقیم مشغول کار می‌شوند.

قاسمی گفت: محصولات تولیدی این افراد در فروشگاهی نزدیک به مسجد تاریخانه قابل بازدید است که این مکان به فروش می‌رسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان از افتتاح هفتمین خانه بومگردی دامغان خبر داد و افزود: خانه بومگردی ترمه خاتون در روستای هدف گردشگری قوشه دامغان به بهره‌برداری می‌رسد.

قاسمی اظهار داشت: این مکان با صرف ۲ میلیارد ریال ایجاد شده است که از این میزان، ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: خانه بومگردی ترمه خاتون در زمینی به مساحت ۲۵۰ مترمربع ایجاد شد که دارای سه اتاق مجزا و ۱۵ نفر ظرفیت پذیرش دارد.

انتهای پیام / ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.