سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسپر: ایران به تلاش خود برای گسترش نفوذ در آمریکای لاتین ادامه می‌دهد

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به حمایت این کشور از خوان گوایدو، سرکرده کودتاگران ونزوئلا، درباره کشورمان نیز گفت که ایران تلاش می‌کند نفوذ خود در آمریکای لاتین را گسترش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه «اسکای نیوز عربی» به نقل از «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا نوشت که ایران به تلاش‌های خود برای گسترش نفوذ در آمریکای لاتین ادامه می‌دهد.

مارک اسپر پنجشنبه شب نیز در بخشی از سخنرانی خود با موضوع «استراتژی دفاع ملی» در دانشگاه هاپکینز، به موضوع ایران پرداخت و گفت: «ایران محدوده نفوذ خود را از آفریقا تا افغانستان گسترش داده، آن‌ها اقداماتی مخربی را علیه آمریکا درنقاط مختلف انجام می‌دهند.»

وزیر دفاع آمریکا شامگاه جمعه، ۱۸ بهمن، در کنفرانس خبری مشترک خود با «کارلوس هولمز»، وزیر دفاع کلمبیا، به بحران ونزوئلا اشاره کرده و مدعی شد که یکی از موضوعات کلیدی آمریکا و کلمبیا در زمینه امنیت، یافتن راه حلی برای بحران ونزوئلا است.

اسپر در بخشی از اظهارات خود ضمن بیان این مطلب که «واشنگتن به دنبال انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ونزوئلا است» گفت: «کلمبیا در این زمینه نقش فعالی ایفا کرده است.»

وزیر دفاع آمریکا در ادامه کنفرانس خبری با همتای کلمبیایی خود به حمایت همه جانبه کشورش از «خوان گوایدو»، سرکرده کودتاگران ونزوئلا، اشاره کرده و گفت که واشنگتن به طور همه‌جانبه از گوایدو حمایت می‌کند.


بیشتر بخوانید:


آمریکا طی سال‌های اخیر با حمایت همه‌جانبه از مخالفان دولت قانونی ونزوئلا، این کشور را با بحران سیاسی و آشوب‌های خیابانی مواجه کرده که در بهمن ماه سال گذشته  شدت این ناآرامی‌ها افزایش یافت. خوان گوایدو اوایل بهمن پس از چراغ سبز دونالد ترامپ و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال‌برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد؛ اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده‌اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند.

خوآن گوایدو چند روز قبل برای شرکت در مراسم سخنرانی سالانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره این کشور دعوت شده بود. ترامپ در این سخنرانی بار دیگر بر حمایت او از واشنگتن تاکید کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.