وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری مشترک با وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد آمریکا تمایل دارد نیروهایش را برای پاسخ به تهدید فزاینده چین و روسیه در سراسر جهان آماده کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن با فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه بدون دادن هیچ تعهدی به پاریس برای حمایت از عملیات فرانسه در منطقه ساحل آفریقا گفت که هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

این در حالی است که وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد: «حمایت آمریکا از عملیات ما در منطقه ساحل آفریقا دارای یک اهمیت محوری است و کاهش آن به شدت کارآیی عملیات ما علیه تروریست‌ها را محدود خواهد کرد.»

وزیر دفاع آمریکا ضمن اشاره به این نکته که آمریکا تمایل دارد نیروهایش را برای پاسخ به «تهدید فزاینده» چین و روسیه در سراسر جهان آماده کند، گفت: «هدف من ساماندهی حضور نظامی آمریکا در مناطق زیادی از جهان است. من از چند ماه پیش با خانم پارلی مشورت می‌کنم و بعد از اتخاذ تصمیم نیز به مشورت‌ها ادامه خواهیم داد.»

مارک اسپر در این کنفرانس مطبوعاتی ضمن تایید سقوط هواپیما متعلق به نیروی هوایی آمریکا در افغانستان، گفت که تحقیقان درباره این اتفاق همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
این آمریکایی ها کلا دارن توهم میزنند. تو خودت واسه کل جان تهدید و بدبختی هستی اونوقت دنبال روسیه و چین هستی . نکبتا از بس خودشون شیطان صفت هستند فکر میکنن بقیه هم اونجوری هستند
آخرین اخبار