سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خاطرات شیرین دهه شصتی ها به قلم تحریر در آمد

کتاب دهه شصتی‌ها توسط رسول مرادی نویسنده کرمانشاهی تالیف شد.

 به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رسول مرادی مولف کتاب دهه شصتی ها گفت: در این کتاب سعی شده بطور مختصر برخی از رفتار‌ها و هنجار‌های زیبای دهه شصتی‌ها مانند ساده زیستی و سبک زندگی خاص آن دهه منعکس شود تا هم تجدید خاطره و هم وسیله‌ای برای انعکاس آداب و سنت‌های نیکوی آن‌زمان باشد.

مرادی افزود: افرادی که دهه شصت را تجربه کرده اند، روز‌های پر فراز و نشیبی را به خود دیده اند و این نحوه زندگی هیچگاه از ذهن همه کسانی که در آن زمان نفس کشیده اند پاک نخواهد شد و آنان علاقه دارند تا به هر بهانه‌ای خاطرات آن سال‌های به یاد ماندنی برایشان تداعی شود.

مولف کتاب دهه شصتی‌ها بیان کرد: منظور از دهه شصتی‌ها همه بچه‌های باصفا و صمیمی این دهه و متولدان اواخر دهه پنجاه است و این بچه‌های صبور و امتحان پس داده در کنار خاطرات شیرین و ماندگار دهه شصت، سختی‌ها و مرارت‌های زیادی را به چشم دیده‌اند و از آن دم نزدند.

او افزود: جنگ تحمیلی، ساده زیستی، مدرسه، عید نوروز، تلویزیون، تابستان، ازدواج و نوستالژی‌های دهه شصت بخش‌هایی از کتاب دهه شصتی‌ها است. در این کتاب همچنین سختی‌ها و مرارت‌های زندگی بچه‌های دهه شصت مورد پردازش قرار گرفته است.

این مولف و فعال فرهنگی و رسانه‌ای با اشاره به عدم حمایت از چاپ کتاب در کشور، گفت: این امر کار را به جایی رسانده که در بسیاری از مواقع تیراژ کتاب به زیر دویست جلد کاهش یافته و این در حالیست که در کشوری مانند ترکیه تیراژ کتاب زیر ۶۷ هزار جلد نیست و جامعه‌ای که به کتاب و جایگاه آن اهمیت ندهد با مشکلات و آسیب‌های فراوانی روبرو می‌شود.

انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.