امام جمعه شهرستان هرسین گفت: دانش آموزان را به امر مطالعه و خواندن کتاب عادت دهیم مطالعه و چکیده نویسی از کتاب روش مناسبی برای عادت کردن به مطالعه است.

مطالعه  کتاب به  گزارش  خبرنگار    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  امام جمعه شهرستان هرسین در نشست کتابخوان مدرسه ای در مدرسه نمون هرسین گفت: در دو زمینه باید خود را تقویت کنیم، یکی علم است و دیگری قدرت، توانایی امروزه کشور‌های پیشرفته دنیا بخاطر علم و قدرت تسلیحاتی آنهاست.

اجرایی در ادامه دانش آموزان را به امر مطالعه و خواندن کتاب فراخواند و گفت: عادت کنیم با کتاب سروکار داشته باشیم، مطالعه و چکیده نویسی از کتاب روش مناسبی برای عادت کردن به مطالعه است، در برنامه ریزی روزانه، خواندن کتاب را فراموش نکنیم، چون بهترین دوست انسان است، اولین کلمه ایی که خدا در قرآن از آن یاد کرده است "اِقراَ" به معنای " بخوان" در سوره‌ی مبارک " علق "است.

او ادامه داد: در قرآن سوره ایی به نام" قلم"داریم، بنابراین قلم، کتاب و خواندن در قرآن بسیار حرمت دارد، در قرآن بار‌ها "لعلکم تعقلون" را بیان نموده است یعنی در هر کاری نیاز به تفکر و مطالعه داریم.

دانش آموزان نیز در ادامه  به ارائه کتاب‌های حمیدرضا شاه آبادی در زمینه اتفاقات سال‌های ۵۶ و ۵۷ پرداختند.

"محمد ملکی" کتاب "آن جمعه" را روایت کرد، این کتاب به وقایع ۱۰ شهریور ۵۷ و ماه رمضان مصادف با این تاریخ می‌پردازد که مردم پس از نماز مغرب و عشا به نشانه‌ی اعتراض در خیابان‌ها تجمع می‌کردند، و ماموران حکومتی برای پراکنده شدن مردم تیراندازی می‌کردند. اما در ۱۷ شهریور در میدان ژاله ماموران حکومتی مردم را به رگبار می‌بندند و تعدادی را به شهادت می‌رساند.


شخصی که در این اعتراضات جلودار بود به نام عزت الله عباسی که یکی از افراد موثر در انسجام تظاهرات ۱۷ شهریور بود، پنجه خود را به خون شهدا می‌زند و روی تابلو میدان ژاله به نشانه آزادی ایران اسلامی قرار می‌دهد.

کتاب"طلوع آزادی" با روایت محمدامین نظری، پایه نهم مدرسه نمونه دولتی امام حسن (ع): این کتاب گزاری بر وقایع ۲۱ و ۲۲ بهمن ۵۷ بعد از رفتن شاه از ایران دارد؛ مردم منتظر شنیدن صدای امام خمینی (ره) از تلویزیون هستند انتظار دارند که برق قطع نشود، پادگان همافران نیروی هوایی "دوشان تپه" در حومه تهران از این امر مستثنی نیست و تعدادی از افسران نیروی هوایی با شنیدن صدای امام خمینی (ره) از تلویزیون شروع به تکبیر گفتن می‌کنند و این امر مقدمه ایی برای درگیری بین این افسران با گارد حکومتی می‌شود؛ که به شهادت چند تن از آنان منجر می‌شود.

بعد از درگیری افسران جوان با کمک مردم و شکستن قفل در‌های پادگان، از پادگان خارج شده و اسلحه‌های پادگان را در بین مردم پخش می‌کنند.

در ادامه وقتی خبر به تیپ زرهی ارتش می‌رسد آنان نیزپس از درگیری سرانجام در مقابل مقاومت مردم تسلیم می‌شوند و در میدان فرج آباد تهران گارد شاهنشاهی با مردم روبرو می‌شود و در مقابل مقاومت مردم شکست می‌خورد. انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن به رهبری امام خمینی (ره) پیروز می‌شود.

کتاب"و حرکت آغاز شد" با ارائه "امیرعلی غلامی نژاد" گزارشی از وقایع سال ۵۶ در قم بود؛ که در داستان این کتاب به شهادت حاج مصطفی خمینی (ره) می‌پردازد؛ ایشان بعد از تبعید امام (ره) در نجف، همان جا منزل می‌گیرند. در سپیده دم یک صبح صدای گریه از منزل حاج مصطفی بلند می‌شود، مردم تجمع می‌کنند.

بعد از چند روز متوجه می‌شوند که ساواک ایشان را به شهادت رسانده است؛ و سعی می‌کنند که خبر به داخل ایران نرسد، اما خبر خیلی زود به مردم می‌رسد و مراسمی در مسجد اعظم قم برگزار می‌کنند که جمعیت عظیمی در مراسم شرکت می‌کنند؛ و این مراسمات در شهر‌های دیگر نیز برگزار می‌شود.


انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.