سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تالاب های جنوب استان از مهمترین اولویت های محیط زیست سیستان و بلوچستان

به منظور اجرای برنامه های حفاظت از تالابها برنامه های متنوع آموزشی و عملیاتی در تالاب های استان در حال اجرا است.

اشرفعلی حسینی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: مجموعه ای از برنامه های آموزشی و تحقیقاتی در خصوص تالاب های حوزه شهرستان چابهار انجام شد.

حسینی بیان کرد: در دومین نشست تدوین برنامه اطلاع رسانی، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی(سیپا) برای تالاب های بین المللی خلیج گواتر و خور باهو با همراهی و مشارکت ادارات و دستگاه های اجرایی مرتبط و جمعی از صاحبنظران و معاونت هماهنگی و امور عمرانی فرمانداری چابهار در سالن مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

او ادامه داد: در این نشست به نقش محیط زیست و دستگاه های متولی دیگر که می توانند به امر آموزش های محیط زیستی جهت حفاظت و بهره وری از تالاب های بین المللی خلیج گواتر و خورباهو کمک کنند اشاره و مورد تحلیل وارزیابی قرار گرفت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار افزود: از جمله مواردیکه در این نشست مطرح شد می توان به همکاری جهت اخذ مجوزهای لازم، احداث و بهسازی جاده دسترسی به تالاب، برگزاری کارگاههای آموزشی توسط شیلات، محیط زیست وسمن های زیست محیطی، برگزاری کلاسهای آموزشی جهت توانمند سازی و تسهیل گری جوامع محلی، شناسایی ظرفیتهای منطقه برای گردشگری و اطلاع رسانی به جوامع محلی اشاره کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.