سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارخانه تولید واکسن طیور در سمنان

صدور موافقت‌اصولی و احداث کارخانه تولید واکسن طیور در سمنان بخشی از نیاز کشور رفع می‌شود و اکنون نیز این صنعت در کشور پویا است.

قاسم رضائیان‌زاده معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه آیین کلنگ‌زنی واحد تولید واکسن با مشارکت سرمایه‌گذار روسی در شهر سمنان در گفت و گوبا خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: ۱۱۰ واحد تولیدی در زمینه تولید‌دارو، مواد مکمل و ضدعفونی در کشور فعال است.

او افزود: ۹۵ درصد دارو‌های دامی و طیور و ۴۰ درصد واکسن طیور در کشور تولید می‌شود و کشور در زمینه تامین دارو‌های دامی و طیور مشکلی ندارد.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: علارغم تحریم‌ها و مشکلات انتقال ارز مواد اولیه کارخانجات و مواد افزودنی واکسن‌ها تامین شده و کمبودی نیست و فعالیت واحد‌های تولیدی در زمینه دارو‌های دامی و طیور افزایش یافته است.

او بیان کرد: این سازمان در زمینه کنترل بیماری‌های دام و طیور مانند تب‌برفکی و آنفلونزای فوق حادپرندگان و بیماری آبزیان پیشرفت چشمگیر و موفقی داشته است.

رضاییان زاده یاداور شد: صدور موافقت‌اصولی و احداث کارخانه تولید واکسن طیور در سمنان بخشی از نیاز کشور رفع می‌شود و اکنون نیز این صنعت در کشور پویا است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور به دلیل کلنگ‌زنی کارخانه تولید واکسن طیور به استان سمنان سفر کرده است.

انتهای پیام / ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.