صنعت داروی دامی در سمنان بیش از ۲ هزار شغل ایجاد کرده است

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه ۴۹ درصد ظرفیت تولید دارو‌های دامی کشور مربوط به استان است،گفت: صنعت داروی دامی در استان سمنان ۲ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در آیین کلنگ‌زنی واحد تولید واکسن با مشارکت سرمایه‌گذار روسی در شهر سمنان گفت: استان سمنان با تولید ۲۷۷ قلم داروی دام و طیور از لحاظ حجم و میزان رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

او افزود: استان با داشتن ۱۸ کارخانه تولید دارو، از لحاظ ظرفیت دارو رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: استان سمنان جزو استان‌های پاک در کشور محسوب می‌شود که با نظارت‌ها و پایش مستمر بیماری جدی که سلامت دام استان را به خطر بیاندازد گزارش نشده است.

حمیدرضا حسینی بیان کرد: از ابتدای فروردین تا پایان دی امسال ۳۲ کانون بیماری دامی در زمینه بیماری تب‌برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان سمنان شناخته و با تمهیدات سریع و به‌موقع و پیشگیرانه بیماری کنترل شد.

او تصریح کرد: این اداره کل با برون‌سپاری خدمات تخصصی خود مانند واکسیناسیون، درمانگاه و کلینیک بخش خصوصی خود امسال ۶۰۰ شغل ایجاد کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: احداث واحد تولید واکسن طیور به مناسبت دهه فجر در استان با حضور مسوولان کشوری انجام می‌شود.

حسینی یادآور شد: واحد تولید واکسن با مشارکت سرمایه‌گذار روسی در شهر سمنان کلنگ‌زنی می‌شود و برآورد سرمایه‌گذاری این طرح ۱۲ میلیون یورو است.

او ابراز کرد: با ساخت و راه‌اندازی کامل واحد تولیدی واکسن طیور در استان سمنان ۵۰ درصد واکسن طیور کشور در استان تولید می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده با کلنگ زنی احداث واحد تولید واکسن طیور در سمنان، تا چهار سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار