سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت عمومی در حوزه سلامت نقش مهمی در ارتقا بهداشت و سلامت جامعه دارد

مدیر مشارکت‌های مردمی و امور خیرین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : امروزه دولت‌ها به نقش مهم فرهنگ مشارکت عمومی و سازمان‌های مردم نهاد در همدلی و همراهی دستگاه‌های اجرایی در این خصوص پی برده اند .

به  گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،قلعه سفیدی مدیر مشارکت‌های مردمی و امور خیرین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : امروزه دولت‌ها علی رغم تلاشی که در زمینه تامین سلامت جامعه در امر بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش انجام می‌دهند، به نقش مهم فرهنگ مشارکت عمومی و سازمان‌های مردم نهاد در همدلی و همراهی دستگاه‌های اجرایی در این خصوص پی برده اند.

او گفت : استفاده از ظرفیت عظیم مشارکت عمومی در تامین سلامت، نیازمند سیاست گذاری، هدایت و رهبری موثر می‌باشد و فرهنگ سازی و جلب حمایت مشارکت عمومی در حوزه سلامت نقش مهمی در ارتقا بهداشت و سلامت جامعه دارد.

قلعه سفیدی افزود : رشد و تقویت شاخص‌های سلامت در کشور مستلزم برخورداری آحاد مردم از امکانات بهداشتی و درمانی در کشور است و دستیابی به این هدف جز با اتکا به حمایت خیرین سلامت ومشارکت‌های مردمی فراهم نخواهد شد.

او افزود : حوزه بهداشت و درمان به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقوله‌ها جهت مشارکت و انجام نیت خیر مورد توجه مردم و خیرین است.

قلعه سفیدی گفت : در راستای نیل به اهداف مدیریت مشارکت مردمی و امور خیرین، دو بخش سازمان‌های مردم نهادو خیرین سلامت در دانشگاه از سال ۱۳۹۵ تا کنون در حال فعالیت می‌باشد.

او گفت : یکی از مهمترین رسالت‌های حوزه مشارکت‌های مردمی ایجاد روابط مستحکم و انسان دوستانه بین آحاد مختلف جامعه و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود بویژه توان و مشارکت خیرین سلامت و سازمان‌های مردم نهاد جهت نیل به یک جامعه سالم و برخوردار از رفاه اجتماعی میباشد.

قلعه سفیدی افزود : در این راستا موفق به جلب حمایت و مشارکت خیرین داخل و خارج کشور در زمینه احداث واحد‌های ارائه خدمات سلامت و همچنین خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز، عقد تفاهم نامه ساخت دو همراه سرای بیمارستان امام رضا (ع) و بیمارستان امام خمینی (ره) سنقرشده ایم.

او افزود : احداث و تکمیل ۵۱ خانه بهداشت در مناطق زلزله زده استان، احداث ۷ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق زلزله زده (۳ مرکز تکمیل و ۴ مرکز در دست اجرا)، همچنین احداث یک کلینیک دندانپزشکی، دو پایگاه سلامت شهری، فاز بیمارستانی ۸۱ تختخوابی در شهرستان سرپل ذهاب، سه مرکز فوریت‌های پزشکی از دیگر اقدامات انجام شده با حمایت خیرین می‌باشد.

قلعه سفیدی گفت : ۱۴۷دستگاه کانکس جهت مناطق زلزله زده، تجهیزات پزشکی شامل سه دستگاه ECG، چهار دستگاه سونیکید، دستگاه رگ یاب، یک دستگاه CT آنژیو، تجهیزات آزمایشگاهی شامل دو دستگاه سل کانتر، دو دستگاه آب مقطر گیر، دستگاه شیکر سرولوژی اتوکلاو، انکوباتور، سانتریفیوژ، سد یمان آنالیز، میکروسکوپ دو چشمی، دو یخچال آزمایشگاهی و یک یخچال بانک خون نیز از جمله تجهیزاتی است که با تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده خریداری شده است.

او گفت : تشکیل و راه اندازی موسسات خیریه بیمارستانی در کنار تمام بیمارستان‌های دولتی با هدف ساماندهی مشارکت‌های مردمی برای حمایت از بیماران در دیگر اقداماتی است که در راستای پیشرفت و توسعه سلامت و بهداشت جامعه توسط مشارکت‌های مردمی و امور خیرین دانشگاه صورت گرفته است.

قلعه سفیدی افزود : گفتنی است خیرین می‌توانند با مراجعه به مدیریت مشارکت‌های مردمی واقع در میدان رفعتیه، ابتدای خیابان شهید سعید یدالهی، ساختمان شماره ۳ دانشگاه علوم پزشکی، بلوک ۶، طبقه سوم و یا با تماس با شماره تلفن‌های ۳۷۲۴۸۴۴۱- ۳۷۲۴۸۴۴۰ در توسعه و ارتقا سلامت استان مشارکت نمایند .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.