سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سالانه بیش از ۷۰۰ تن گوشت قرمز در شهرستان سرعین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین از تولید سالانه بیش از ۷۰۰ تن گوشت قرمز در شهرستان سرعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد حسنی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: بیش از ۷۱۶ تن گوشت قرمز سالانه در سطح شهرستان سرعین تولید و روانه بازار می‌شود.

او با بیان اینکه شهرستان سرعین با دارا بودن ۹۶ هزار و ۷۵۰ واحد دامی روستایی مشتمل بر (گاو اصیل، گاو دورگ، گاو بومی، گاو میش، گوسفند و بز) و تعداد ۷۶ هزار و ۹۳۹ واحد دامی عشایری یکی از قطب‌های مهم دامداری در سطح استان بوده و نقش مهمی در تامین نیاز‌های گوشت قرمز و تولیدات پروتئینی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین همچنین بیان کرد: این شهرستان با دارا بودن ۱۴ واحد پرواربندی گوساله صنعتی به ظرفیت ۲ هزار و ۲۰۰ راس و سالانه با پرواربندی بیش از ۲۰ هزار و ۵۴۰ راس دام سبک و سنگین صنعتی و سنتی در تثبیت اشتغال بیش از ۳۴۵ نفر را فراهم نموده است و ۲ واحد پرورش گاو شیری صنعتی با ظرفیت ۸۰ راس و تعداد ۱۸ واحد دامداری کوچک روستایی فعال با پروانه بهره‌برداری به ظرفیت ۸۷۳ راس دام سبک و سنگین و اشتغالزایی ۱۸ نفر است.

حسنی افزود: در ۱۰ ماهه نخست امسال بیش ۷۱۶ تن گوشت قرمز در واحد‌های دامداری این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که این میزان ۴۵ /۲ درصد تولید گوشت قرمز استان اردبیل را شامل می‌شود.

او در ادامه اظهار امیدواری کرد: با توجه به پتانسیل بالای منطقه در زمینه فعالیت‌های بخش دامپروری و با برنامه ریزی‌ها و پیش بینی‌های درست انشالله شاهد شکوفایی و رشد بیشتر این بخش در آینده خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.