سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد؛

پاسخ کارشناسان صنایع دستی به منتقدان تولید سیمرغ فجر ۳۸ در داخل کشور

هنرمندان رشته شیشه‌گری نظر‌ خود را درباره کیفیت تندیس فیلم فجر ساخته شده در داخل کشور ارائه دادند.

حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز‌های اخیر و پس از رونمایی سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در کنار نظرات مثبت در خصوص تولید داخلی این تندیس، انتقاد‌هایی نیز مطرح شد. برخی منتقدان مصرف سرب در تولید سیمرغ بزرگترین رویداد سینمایی کشور را ایراد کار تولیدکننده دانستند.

برخی دیگر صنایع دستی بودن محصول را زیر سؤال بردند. این در صورتی است که اکثر فعالان و مسئولان عرصه صنایع دستی تولید تندیس سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در داخل کشور را کار مثبت و خوبی می‌دانند.

ما در این باره با برخی فعالان رشته شیشه‌گری صحبت کردیم تا نظر آن‌ها را درباره کیفیت تولید داخلی سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر جویا شویم.

محمدحسین فانوسچی فعال رشته شیشه‌گری، به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نزدیک به ۶۵۰۰ نوع شیشه وجود دارد؛ سیلیس عنصر اولیه تولید شیشه است و باید بدانیم در تولید انواع شیشه سیلیس با اکسید‌های مختلف ترکیب می‌شود.

او افزود: یکی از انواع شیشه با نام کریستال شناخته می‌شود. کریستال شیشه‌ای است که از ترکیب سیلیس با اکسید سرب ساخته می‌شود. پس محصولاتی که از جنس کریستال ساخته می‌شوند، ۲۴ یا ۲۵ درصد سرب دارند.


این هنرمند رشته شیشه‌گری بیان کرد: ما پارسال یا سال‌های گذشته تندیس‌های جشنواره فیلم فجر را از کشور‌های دیگر وارد می‌کردیم و نظرمان این بود که می‌توانیم با بها دادن به هنرمندان، سیمرغ جشنواره فیلم فجر را در داخل کشور تولید کنیم. به عنوان یک فرد با تجربه در رشته شیشه‌گری تولید این محصول در داخل کشور را کار خوبی می‌دانم.

این فعال رشته شیشه‌گری اظهار کرد: برخی از افراد می‌گویند سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر محصول صنایع دستی نیست. در اینجا باید گفت تراش تندیس و نقاشی روی آن در عرصه صنایع دستی تعریف شده‌ است. حتی کارخانه بلورسازی نیز تعریف‌شده صنایع دستی است.

مرتضی وفایی، هنرمند فعال در عرصه شیشه گری سنتی نیز درباره کیفیت تندیس سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: مصرف سرب در محصولات ویترینی شیشه‌ای مشکلی ندارد و از نظر من تولید تندیس سیمرغ جشنواره فیلم فجر در داخل کشور ارزشمند است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.