سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

دشمنان سبک زندگی ما را نشانه گرفته‌اند

کاظمی، گفت: دشمنان سبک زندگی ما را نشانه گرفته‌اند تا جامعه از سیره شهدا غافل باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی که صبح امروز در دبیرستان میثاق منطقه ۸ برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بیان کرد: زنده نگه داشتن نام شهدا و یاد آن‌ها کمتر از شهادت نیست و اگر می‌خواهیم راه شهدا ادامه داشته باشد باید ویژگی‌های آن‌ها را بشناسیم که برگزاری چنین مراسمی برای دانش آموزان به این موضوع کمک می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در آیات قرآن شهادت از فضیلت بالایی برخوردار است، گفت: باید نسبت به شهید و شهادت معرفت کافی داشته باشیم تا راه آن‌ها در زندگیمان بروز و ظهور پیدا کند.

او با اشاره به اینکه زندگینامه شهیدان نشان می‌دهد که آن‌ها برای دستیابی به فضیلت شهادت مشتاق بودند، گفت: رسیدن به این فضیلت نیازمند توجه به آموزه‌های معنوی در زندگی است و آنچه در انقلاب و جمهوری اسلامی به آن دست پیدا کردیم مدیون ایثارگری جانبازان و خون شهدا است.

کاظمی تصریح کرد: رشادت‌های شهدا امنیت و عزت امروز کشور ما را به وجود آورد هر چند که دشمن تمام تلاش خود را برای از بین بردن این فضیلت‌ها به کار گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان نسل پنجم را نقطه اتکای مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم تا دانش آموزان این نسل هم با سیره شهدا آشنا شوند و به آن تمسک جویند.

او به گرامیداشت شهید سپهبد سردار قاسم سلیمانی هم اشاره و اظهار کرد: مکتب شهید سلیمانی، مکتب مدیریت جهادی، اخلاص در عمل و برخورد متواضعانه با مردم بود که باید این مکتب را در جامعه به ویژه نسل نوجوان ترویج کنیم، آن هم در شرایطی که دشمن سبک زندگی ما را نشانه گرفته است تا از فضایل شهید و شهادت دور باشیم.

کاظمی بیان کرد: یادواره لاله‌های روشن که امروز شاهد برگزاری آن هستیم برای تمسک جستن از زندگی شهدا در رفتار ماست تا این سیره در میان نوجوانان ترویج و توسعه پیدا کند.


بیشتر بخوانید: مکتب شهید سردار سلیمانی ابعاد مختلفی دارد


دانش آموزان از زندگینامه شهدا غافل نباشند

در ادامه این مراسم عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه دانش آموزان ما باید با سیره شهدا آشنا باشند گفت: مراسم امروز فرصتی است تا شهدای فرهنگی و دانش آموز برای نسل امروز شناخته شوند و از منش و روش آن‌ها در زندگی بهره بگیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران اظهار کرد: دانش آموزان باید زندگینامه شهدا را بخوانند تا بدانند امنیت و استقلال کشورمان چطور به وجود آمده است و آن را مدیون خون شهدا هستیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.