به گفته وی، با تحقق این مهم برای اولین بار تخلیه کشتی حامل گندم وارداتی در بندر چابهار با استفاده از انرژی برق و بهره مندی از مکندههای پیشرفته این بندر صورت پذیرفت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان این که پیش از این عملیات تخلیه و بارگیری توسط مکندههای غلات به وسیله موتور دیزل و با مصرف سوخت انجام میشد ادامه داد: با اتصال این مکندهها به انرژی برق علاوه بر صرفه جویی در مصرف مستقیم سوختهای فسیلی، از آلودگی زیست محیطی نیز جلوگیری میشود.
آقایی، جلوگیری از استهلاک دیزل ژنراتورهای مکندههای غلات و کاهش هزینههای نگهداری تجهیزات بندری و همچنین اتصال تجهیزات استراتژیک به انرژی برق را از دیگر مزایا و اهداف این پروژه اعلام کرد.
فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با بهره مندی از هزار و ۷۰۰ متر اسکله با درافت ۱۶.۵- متر به ۳۰ دستگاه تجهیزات استراتژیک شامل جرثقیل ساحلی و محوطه ای، انواع تجهیزات تخلیه و بارگیری ریچ استاکر، امتی استاکر و لیفتراک و مکندههای غلات با ظرفیت ۶۰۰ تن بر ساعت مجهز شده است.
انتهای پیام/ع