سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمعی از پرسنل جمعیت هلال احمر استان یزد مقداری از خون خود را اهدا کردند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: جمعی از کارکنان و پرسنل جمعیت هلال احمر استان در اقدامی خداپسندانه نسبت به اهدای خون خود برای کمک به بیماران اقدام نمودند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، محسن حرازی زاده یزدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان به همراه مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت و جمعی از کارکنان هلال احمر یزد در  دهه مبارک فجر برای اهدای خون در انتقال خون حضور یافتند.

حرازی زاده ضمن ابراز خرسندی بابت حضور در این حرکت انسان دوستانه، هدف از این کار خداپسندانه را کمک به هم نوع و ترویج فرهنگ اهدای خون خواند و گفت: جمعیت هلال احمر در همه موقع از سال آمادگی خود را برای نجات جان بیماران اعلام می‌دارد.

او افزود: بشر دوستی از جمله اهداف مهم و همیشگی جمعیت هلال احمر است که اهدای خون نیز به صورت داوطلبانه به منظور تحقق این هدف صورت می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه اهدای خون در حقیقت نوعی ایثارگری است، گفت: ترویج فرهنگ اهدای داوطلبانه خون، از موضوعات مورد تاکید فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر است.

نقی تقوائی مدیر کل انتقال خون استان نیز ضمن تشکر از اهدای خون مسئولین هلال احمر استان، با اشاره به حس انسان دوستانه مردم یزد برای اهدای خون، گفت: مردم استان در بحث‌های ایثارگرانه مثل اهدای خون استقبال خوبی دارند به نحوی که میزان متوسط اهدای خون در کشور ۲۷ در هر هزار نفر است در حالی که این میزان در استان ۳۹ در هر هزار نفر است.

او با اشاره به راه اندازی دستگاه‌های جدید در این اداره، گفت: اهداکنندگان به جای اهدای خون می‌توانند اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره نویسی سلول‌های بنیادی خونساز نیز مشارکت نمایند و جان بیماران را نجات دهند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.