سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح گردشگری روستای اصفهک طبس برنده جایزه بین المللی

پروژه گردشگری روستای تاریخی اصفهک شهرستان طبس برنده TO DO Award ۲۰۲۰ کشور آلمان شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  بهبهانی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: جایزه جهانی to do را همه ساله انستیتو جهان‌گردی و توسعه در برلین آلمان به طرح‌ها و برنامه‌های گردشگری اهداء می‌کند.

او افزود: هر ساله از طریق فراخوان عمومی و بررسی تمام طرح‌های گردشگری از همه کشور‌ها به پروژه‌ای اهداء می‌شود که فعال در حوزه مشارکت در گردشگری باشد و سودآوری حاصل از این پروژه به مردم محلی تعلق گیرد.

بهبهانی گفت: زیست محیطی بودن و عدم تبعیض جنسیت از دیگر شاخصه‌های مهم برای دریافت این جایزه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس افزود: این جایزه در یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های گردشگری دنیا itbberlin در اوایل ماه مارس از طرف این موسسه و در برلین به اصفهک اهدا شده و همچنین اصفهک در این رویداد بزرگ گردشگری فرصت ارائه پروژه خود را خواهد داشت.

او گفت: طرح گردشگری روستای اصفهک به فینال جایزه «to do» یکی از هفت طرح فینالیست جایزه جهانی to do بوده است.
بهبانی افزود: اصفهک از زیباترین و سالم‎ترین بافت‎های تاریخی شهرستان طبس است که در فهرست ملی بافت‎های تاریخی کشور نیز ثبت شده است.

روستای اصفهک از توابع بخش دیهوک شهرستان طبس است و این بافت به لحاظ قرار گرفتن در حاشیه جاده طبس – مشهد و مسیر رفت و آمد استان‎های جنوبی به سمت مشهد مقدس از موقعیت بسیار مناسب برای جذب توریست و توسعه و رونق گردشگری برخوردار است.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.