سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشت کانال غیر مجاز رادیویی در اصفهان از کار افتاد

مدیر کل ارتباطات و فناوری ارتباطات استان اصفهان از پایش بیش از ۴۱۲ هزار کانال رادیویی و شناسایی هشت کانال غیر مجاز در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،جعفر مطلب زاده، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با بیان اینکه طیف فرکانسی یکی از منابع درآمد دولت ها است، گفت: طیف فرکانس یکی از منابع خدادادی محدود است که به دلیل کاربرد در برقراری ارتباطات رادیویی، دارای ارزش اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بوده و تنها منبعی است که به‌کار گرفته می‌شود ولی مصرف نمی‌شود.

او با اشاره به استفاده فزاینده جامعه از فناوری‌های رادیویی و فرصت‌های عالی توسعه اجتماعی که این فناوری‌ها بوجود می‌آورند، افزود: پیشرفت فناوری باعث پیدایش مداوم بسیاری از کاربردهای جدید طیف می‌شود که این امر علاقه و درخواست بیشتری را برای استفاده از منبع محدود طیف برمی‌انگیزد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با بیان اینکه تقاضای روز افزون ایجاب می کند طیف فرکانس به‌ صورت موثر مورد استفاده قرار گیرد و فرآیندهای موثر مدیریت طیف به اجرا درآید، گفت: مدیریت طیف فرکانس امواج رادیویی در کشور یکی از وظایف بسیار مهم و حساسی است که بر اساس شرح وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اساسنامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به عهده این سازمان گذاشته شده است.

مطلب زاده تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تدارک امکانات و تجهیزات مونیتورینگ و جهت‌یابی طیف فرکانس، موظف به نظارت بر بهره‌برداری از طیف فرکانس و رفع تداخل از شبکه‌های مجاز و جلوگیری از فعالیت شبکه ها و تجهیزات رادیویی غیر مجاز است و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تمام دستگاه‌های و متقاضیان واجد شرایط پروانه بهره‌برداری استفاده از فرکانس صادر می‌ کند.

او افزود: پروانه بهره‌برداری در حکم اجازه بهره‌برداری قانونی از فرکانس تعیین شده و تجهیزات رادیویی محسوب می‌شود و سازمان در هر صورت به استعلام مراجع قانونی در مورد بهره‌برداری مجاز یا غیر مجاز پاسخگو است.
 
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.