سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دادگستری اردبیل:

آموزش و پرورش در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش ارزنده‌ای دارد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: آموزش و پرورش در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسیار ارزنده‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به نقش نهاد آموزش و پرورش در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: نهاد آموزش و پرورش بعنوان یکی از نهاد‌های تأثیر گذار در جامعه نقش بسیار ارزنده‌ای در فرهنگ سازی و اخلاق مداری در جامعه را بر عهده دارد.

او ضمن تأکید بر لزوم اتخاذ رویکرد و نگاه اخلاقی و انسانی به تربیت دانش آموزان افزود: اهتمام جدی برای آموزش مهارت‌های ارتباطی و رفتاری به دانش آموزان نقطه عطفی در تحول و رفتار دانش آموزان خواهد بود.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی یک نوع نشانه و علامت هستند و نشان می‌دهند که اگر در یک جامعه‌ای سیستم‌های کارکردی عملکرد ذاتی خود را نتواند به طور صحیح و دقیق عمل نمایند مسلما تمام اجزای جامعه دچار مشکل خواهد بود و فروپاشی خانواده‌ها و جامعه را در پی خواهد داشت.

خدادادی افزود: در بحث برگزاری دوره‌ها و آموزش‌های لازم به دانش آموزان مسلما خانواده ها‌ی دانش آموزان نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم درگیر اینگونه طرح‌ها و دور‌ها می‌شوند لذا مجریان، مدرسان و مربیان با در نظر گرفتن اینگونه جامعه آماری نسبت به برگزاری دور‌ها برنامه ریزی داشته باشند.

او با قدردانی از اقدامات انجام گرفته در آموزش پرورش به لحاظ برگزاری دوره‌ها و طرح‌های مختلف مهارت‌های ارتباطی و آموزشی گفت: برای محقق شدن اهداف و رسیدن به نتایج مطلوب باید خیلی بیشتر از این اقدامات تلاش نمود.

دادستان مرکز استان اردبیل نیز در این جلسه یاد آور شد: در احکام اسلامی و قرآنی تربیت مقدم بر آموزش همواره مورد تأکید بوده است؛ لذا بر اساس آموزه‌های دینی، اولویت اصلی و اساسی باید بر تربیت دآنش آموزان باشد و برنامه‌ها در حول و محور این موضوع باید برنامه ریزی شود.

طباطبایی افزود: سنگ بنای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از مدرسه شروع می‌شود و در سایه تعلیم و تربیت صحیح است که دانشمندان و عالمان مومن و متعهد در جامعه رشد می‌کند.

او گفت: در گام دوم انقلاب مهمترین مولفه خدمتگذاری مطلوب و بیش از پیش به مردم است بنابراین انجام احسن امور و تکالیف و وظایف ذاتی و قاونی همه دستگاه و نهاد‌ها در ارایه خدمات سریع و دقیق توام با احترام و حفظ کرامت انسانی مورد تأکید است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.