سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت آمادگی ورزشکاران چینی برای المپیک ۲۰۲۰ با چاشنی کرونا

ورزشکاران چینی به دلیل شیوع ویروس کرونا در انزوا خود را برای بازی های المپیک 2020،آماده می کنند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ورزشکاران چینی که خود را برای رقابت های المپیک توکیو ۲۰۲۰ آماده می‌ کنند، به دلیل بحران ویروس کرونا مجبور شده اند در انزوا تمرین کنند.

یک مقام مسئول چین به خبرگزاری شینهوا گفته است که امید‌های المپیکی در سراسر کشور پشت "در‌های بسته" نگهداری می‌شوند. ویروس کرونا که از شهر ووهان چین سرچشمه گرفته تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر را کشته و حداقل به ۲۷ کشور جهان گسترش یافته است.

بیش از ۱۴۰۰۰ نفر آلوده شده اند و سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری جهانی را اعلام کرده است. لیو گوویونگ، نایب رئیس کمیته المپیک چین (COC) گفت: ورزشکاران برای کسب آمادگی جهت حضور در بازی‌های المپیک و مسابقات انتخابی، در شهر‌های مختلف داخلی و خارج از کشوردر اردوگاه‌هایی پشت در‌های بسته تمرین می‌کنند.

او ادامه داد: تاکنون گزارش نشده است که ورزشکاری از تیم ملی به این ویروس آلوده شده یا مشکوک به آلودگی باشد. ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا از آلودگی تمامی ورزشکاران جلوگیری کنیم.

لیو گفت: COC با کمیته بین المللی المپیک (IOC) در رابطه با مشارکت ورزشکاران چینی در مسابقات انتخابی توکیو ۲۰۲۰ در تماس بوده است.
این درحالی است که تیم فوتبال بانوان چین پس از ورود به استرالیا برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک در قرنطینه‌ای در بریزبن نگهداری می‌شوند. چهار بازیکن به هیچ وجه نتوانستند چین را ترک کنند، از جمله هافبک باتجربه وانگ شوانگ، و برنامه مسابقات دوباره تنظیم شد.

او گفت: بین فوریه و آوریل بیش از ۱۰۰ مسابقات انتخابی المپیک در سراسر جهان برگزار می‌شود. IOC از فدراسیون‌های مختلف بین المللی ورزشی خواسته است تا همه امکانان ممکن را برای ورزشکاران چینی ارائه دهند.

مسابقات جهانی دو و میدانی داخل که ابتدا مقرر بود در ماه مارس در نانجینگ برگزار شد، مهمترین رویداد ورزشی است که به دلیل ویروس تا مارس ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است.


بیشتر بخوانید: ماجرای توریست‌های مشکوک به کرونا در یزد چه بود؟


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مهرشاد
۲۳:۰۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
یاحسین کرونا به ایران اومد