سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محرومیت ۱۲ منطقه آموزشی خوزستان از مرکز بهبود یادگیری

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان از محرومیت ۱۲ منطقه آموزشی استان از داشتن مرکز بهبود مشکلات ویژه یادگیری دانش‌آموزان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی حسن فرد بابلی سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ۱۲ منطقه آموزشی در استان از داشتن مرکز بهبود یادگیری محروم هستند، گفت: راه اندازی هر مرکز ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار لازم دارد که برای تامین این میزان اعتبار به کمک شرکت‌‎ها و دستگاه‌های خوزستان نیاز است.

او با اشاره به اهمیت وجود مراکز بهبود یادگیری در هر منطقه آموزشی اظهار کرد: در طرح سنجش سلامت نوآموزان امسال ۵ هزار و ۱۹۲ دانش آموز دیرآموز در استان شناسایی شد که برای حل مشکل این تعداد دانش آموز نیاز به وجود این مراکز و ارایه آموزش‌های خاص به این دانش آموزان است.

فرد بابلی ادامه داد: این دانش آموزان باید به گونه‌ای آموزش داده شوند که امکان رقابت با دانش آموزان عادی را داشته باشند.

کودکان بازمانده از تحصیل جذب شوند

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان افزود: طرح بستن مبادی بیسوادی در تیرماه سال آینده ابلاغ خواهد شد که در قالب این طرح راهکار‌ها و روش‌های مختلفی برای مبارزه با بیسوادی تعیین شده است، کار‌های مطالعاتی و قانونی این طرح انجام گرفته است.

ابن مقام مسئول اذعان داشت: یکی از راهکار‌های این مشکل، جذب کودکان بازمانده از تحصیل است که نزدیک به ۳ سال است طرح جذب بازماندگان از تحصیل در استان در حال اجرا است و در این مدت در حدود پنج هزار دانش آموز در استان جذب کلاس درس شدند.

علی حسن فرد بابلی بیان داشت: برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیاز به راه اندازی سامانه تلفنی برای اطلاع رسانی به آموزش و پرورش برای معرفی این دانشآموزان است، در این طرح کودکان ۶ تا ۱۲ سال بازمانده از تحصیل جذب کلاس درس می‌شوند.

او تصریح کرد: همچنین لازم است که یک سامانه یکپارچه برای جمع آوری مطالعات و اطلاعات در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل ایجاد شود.

فرد بابلی اظهار داشت: برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیاز به تامین اعتبار و تامین امکانات آموزشی است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.