سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم:

واحدهای دانشگاهی وابسته به دستگاه های دولتی تعطیل شود

وزیر علوم گفت: واحد‌های وابسته به دستگاه‌های دولتی باید تعطیل شوند و از دانشگاه فنی و حرفه‌ای حمایت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، منصور غلامی، وزیر علوم در مراسم گرامیداشت دهه فجر و افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه منابع طبیعی گرگان گفت: در شرایطی وارد سال چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شدیم که با سختی‌هایی روبرو هستیم، اما باید با برنامه ریزی شرایط خوبی را برای کشور فراهم کنیم.

او با اشاره به حضور باشکوه مردم در آیین گرامیداشت شهید سردار سلیمانی بیان کرد: اتحاد و حضور کم نظیر مردم نمایش تلاش برای استقرار استقلال بود.

غلامی با بیان اینکه باید ظرفیت‌ها را برای مردم بیان کرد، تصریح کرد: ما در جنبه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم چرا که اگر شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی نبود ایران می‌توانست نمونه یک کشور ایده آل برای مردم دنیا باشد.

وزیر علوم بیان کرد: در کمتر از ۲۰ سال موفق شدیم همه نیاز‌های دانشگاه‌های جوان را برآورده کنیم و در رشته‌های گوناگون نیرو تربیت می‌کنیم و پا به پای دنیا پیش می‌رویم و گرچه در گذشته در صنایع نظامی، پزشکی و .. وابسته بودیم، اما اکنون ظرفیت‌های ما بیش از کشش جذب است.

غلامی گفت: رتبه پژوهش ایران در دنیا ۱۶ است و ما حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و این نشان می‌دهد که نظام اسلامی همسو با پیشرفت علم است.

او افزود: در کشور پنج هزار شرکت دانش بنیان فعالیت می‌کنند و در یک اشتغال پایدار تعداد زیادی از دانشجویان در این مراکز گرد هم آمده اند.

غلامی تصریح کرد: در این مراکز دانش بنیان تولید علم مورد نیاز و کاربردی کردن آن‌ها توسط دانشجویان در حال انجام است.

او با تاکید بر این نکته که باید از فرصت تحریم برای شکوفایی و پیشرفت استفاده کرد، گفت: تلاش ما در وزارت علوم حمایت از دانشگاه‌ها و ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای است و ساماندهی آموزش عالی کشور در حال انجام است.

وزیر علوم بیان کرد: واحد‌های وابسته به دستگاه‌های دولتی باید تعطیل شوند و از دانشگاه فنی و حرفه‌ای حمایت خواهد شد.

غلامی تصریح کرد: یک شبکه علمی بین دانشگاه‌های دولتی ایجاد شده و براساس آن اجازه رشد و توسعه داده خواهد شد.
 
انتهای پیام / ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.