سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بورل در واکنش به معامله قرن: بدون توافق بین طرف‌ها، هیچ طرح صلحی موفق نیست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به طرح به اصطلاح صلح آمریکا برای فلسطین اعلام کرد هیچ طرح صلحی بدون توافق بین طرفین موفق نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در نشست خبری مشترک با ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن، در واکنش به طرح موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد هیچ طرح صلحی بدون توافق بین طرفین موفق نخواهد شد.

او گفت: «ما در مورد پیشنهاد جدید آمریکا درباره به اصطلاح «طرح صلح در خاورمیانه» بحث و گفت‌وگو کردیم. اردن و اتحادیه اروپا مطلع هستند که مناقشه اسرائیل-فلسطین یکی از طولانی‌ترین و دردناک‌ترین و پیچیده‌ترین مناقشه‌ها در تاریخ ماست. تجربه‌ مربوط به ۵۰ سال گذشته نشان داده است که بدون دستیابی به توافق بین همه طرف‌ها، هیچ طرح صلحی از بخت موفقیت برخوردار نیست».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «اردن به عنوان متولی اماکن مقدس (در قدس اشغالی) نقش بسیار ویژه‌ای را در تلاش‌ها برای حل کردن مناقشه‌ها - به خصوص در خصوص قدس (اشغالی) - ایفا می‌کند. ما در تعهد به راه حل دو کشوری و محترم شمردن قانون بین‌الملل اشتراک نظر داریم».

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.