سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

‍ پایش زیست محیطی غار و رودخانه لادیز شهرستان میرجاوه

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از پایش زیست محیطی غار و رودخانه لادیز در شهرستان میرجاوه خبر داد.

مریم شهرکی رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: به منظور بررسی وضعیت زیست محیطی غار و رودخانه لادیز شهرستان میرجاوه، نمونه برداری از دهانه غار و امتداد رودخانه جهت آنالیز پارامتر‌های فیزیکوشیمیایی آب، توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان انجام گرفت.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به وجود زمین‌های کشاورزی در روستای لادیز و احتمال استفاده از آب رودخانه توسط کشاورزان در این زمین ها، نظارت بر سلامت آب رودخانه از اهمیت خاصی برخوردار است. تهدید سلامت آب رودخانه لادیز در اثر عوامل آلاینده موجبات نابودی پوشش گیاهی منطقه را فراهم می‌کند و همچنین باعث نارضایتی کشاورزان و دامداران منطقه می‌شود.

او خاطر نشان کرد: پارامتر‌های DO,PH، دما و کلر آزاد از دو نمونه برداشتی آب در محل رودخانه اندازه گیری و خوشبختانه مورد مشکوکی مشاهده نشد.

مجموعه رودخانه و غار لادیز در حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرق زاهدان و حدود ۲۰ کیلومتری جنوب شهر میرجاوه در دامنه‌های شمالی قله تفتان در نزدیک مرز پاکستان قرار دارد. این غار قدمتی بالغ بر ۷ هزار سال داشته و طول آن بیش از ۲۰ متر و ارتفاع آن در دهانه غار ۶ متر است، اما این ارتفاع در قسمت‌های مختلف غار متفاوت و در برخی قسمت‌ها بیشتر و برخی نقاط کمتر از ۴ متر است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.