وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از علاقمندان تشکیل سمن های زیست محیطی دعوت به عمل می آورد.

دعوت اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از علاقمندان تشکیل سمن های زیست محیطیپورمردان وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: رویکرد اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزایش نقش مشارکت‌ مردمی و استفاده از ظرفیت انجمن‌های زیست محیطی به عنوان نهادهای مردمی غیردولتی در راستای اهداف سازمانی است.

او افزود: این رویکردی است که سازمان‌ حفاظت محیط زیست کشور نیز در سال‌های اخیر پیگیر آن بوده و تا حدود زیادی نیز در رسیدن به اهداف آن موفق بوده است.

پورمردان تاکید کرد: رسیدن به اهداف زیست محیطی جز با مشارکت مردم و همکاری آن ها نتیجه نخواهد داد. رویکرد توسعه فرهنگ زیست محیطی با بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد زیست محیطی (سمن) ها رویکردی است کم هزینه، فراگیر و با مقبولیت اجتماعی بالا که می تواند بستری مناسب جهت حفاظت از محیط زیست کشور قلمداد شود.

او با بیان اینکه نقش و توانایی (NGO) ها را نمی‌توان نادیده گرفت گفت: ذات وظایف و اهداف ما طوری است که رسیدن به نتیجه، یاری مردم را می‌طلبد. ما نیز از تشکیل سمن‌های جدید استقبال خواهیم کرد و به ثبت آن‌ها کمک می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: محیط زیست و مشکلات آن نیازمند مشارکت همگانی و مردمی است و صرفاً با دستورات دولتی و حکومتی برطرف نمی‌شوند. سمن‌ها و نهادهای مردمی غیر دولتی می‌توانند بیشترین سهم را در حل مشکلات محیط زیستی داشته باشند.

بدیهی است که هیچ توسعه و پیشرفتی بدون همکاری و تعامل میسر نمی شود این اداره کل از مجموعه سمن های محیط زیستی صمیمانه درخواست همکاری می نماید تا با ارائه پیشنهاد ها و تکمیل اطلاعات خود از طریق تماس با اداره آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست استان، ما را در مسیر امر خطیر حفاظت از محیط زیست یاری نمایند.

امیدوارم با حمایت‌های بیشتر از سمن‌ها در آینده بتوانیم در برطرف کردن معضلات زیست محیطی استان موفق‌تر عمل کنیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار