سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۴۵ طرح در محلات با حضور استاندار مرکزی

در دومین روز دهه فجر با حضور استاندار مرکزی بهره برداری از ۴۵ طرح در شهرستان محلات آغاز شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در دومین روز از دهه مبارکه فجر چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور آقازاده استاندار مرکزی و دیگر مسئولان استانی و شهرستان محلات ۴۵ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۱۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۶ نفر به طور مستقیم و ۷۰ نفر غیر مستقیم به بهره برداری رسید.

از این طرح‌ها ۳۸ طرح عمرانی است که با اعتباری بالغ بر ۱۸۶ میلیارد ریال و ۲۹ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد و ۷ طرحه اقتصادی است که با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و۱۷ نفر اشتغال زایی مستقیم دارد.

مجتمع فرهنگی شهرستان محلات در دو طبقه را با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، طرح آبرسانی ایستگاه پمپاژ شماره ۳ شهدای گمنام شهرستان محلات با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال، یک واحد سنگبری صنعتی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰ نفر ازجمله طرح‌هایی است که به بهره برداری رسید.

همچنین عملیات ساخت سالن ورزشی خیر ساز قاسمی فرد در شهر نیم ور آغاز شد و استاندار از طرح تعریض بلوار آیت الله غفاری شهرستان محلات بازدید کرد.

سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی به همراه معاونین در بدو ورود به شهر محلات با حضور در گلزار شهدای روستای این شهر به مقام شامخ شهیدان ادای احترام و با خانواده‌های معظم شهیدان فضل الله و، ولی الله خراسانی دیدن کرد.

دیروز هم در اولین روز دهه فجر چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران هم با حضور مسئولان استان مرکزی ۱۱۷ طرح عمرانی، اقتصادی و فرهنگی با ۳۰۶ میلیارد تومان اعتبار در سطح شهرستان خمین آغاز ساخت و افتتاح می‌شود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایام ۱۲بهمن تا ۲۲ بمهن دهه فجر نامیده شده و هر ساله جشن گرفته می‌شود و در این ایام طرح‌های مختلف به بهره برداری می‌رسد.

این نامگذاری به دلیل این است که بعد از فرار محمد رضا شاه پهلوی در ۲۶ دیماه به بهانه درمان امام خمینی رحمت الله علیه در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ بعد از سال‌ها تبعید از سوی رژیم پهلوی و دوری از وطن به وطن بازگشت و با هدایت و رهبری هوشمندانه ایشان بعد از ده روز سر انجام انقلاب اسلامی و مردمی ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید و پایان حکومت دست نشانده پهلوی اعلام شد.

روز‌های بین ورود حضرت امام خمینی (ره) تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران که ده روز است با الهام از آیات آغازین سورۀ فجر در قرآن که خداوند می‌فرمایند: والفجر و لیال عشر (سوگند به سپیده دم و شب‌های ده گانه) دهه فجر نامگذاری شده است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.