سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون ۶۰۰ هزار پرنده در خراسان رضوی

واکسیناسیون ۶۰۰ هزار پرنده حساس در خراسان رضوی شامل مزارع پرورش طیور پولت تخم‌گذار، بوقلمون گوشتی و مزارع پرورشی مرغ مادر انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شهرام شرقی  رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: امسال در بازدید از ۵۰۰ مزرعه پرورش طیور در خراسان رضوی ، ۱۸ هزار مورد نمونه‌برداری و ۵۶ هزار آزمایش پیرامون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام شده که همه آزمایش‌ها منفی بوده است.
 
او با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در خراسان رضوی برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ادامه داد: اطلاع‌رسانی به مرغداران و پرورش دهندگان طیور نسبت به افزایش شرایط امنیت زیستی، کنترل و بازرسی در مسیر‌های نقل و انتقال پرندگان در مبادی ورود به خراسان رضوی، انجام گشت‌های مشترک با سپاه و نیروی انتظامی در ورودی محموله‌های مشکوک به استان و واکسیناسیون طیور از جمله این اقدامات است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از طریق پرندگان آزاد پرواز و مهاجر انتقال می‌یابد، بنابراین اقدامات امنیتی و تشدید پست‌های قرنطیه در مبادی ورودی و همچنین آموزش و اطلاع‌رسانی مرغداران و پرورش دهندگان طیور از اهمیت به سزایی برخوردار است.
 
شرقی افزود: برای پیشگیری و کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان امسال ۱۱ هزار مراقبت و بازدید از سطح مزارع پرورشی و اماکن نگهداری در خراسان رضوی انجام شد.
 
انتهای پیام//ز.ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.