سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از۶۰ طرح عمرانی،صنعتی و خدماتی در دلیجان

در ایام الله دهه فجر ۶۰ طرح عمرانی صنعتی خدماتی در شهرستان دلیجان به بهره برداری می‌رسد.

سلیمانی فرماندار شهرستان دلیجان در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  از بهره برداری از ۶۰ طرح عمرانی صنعتی خدماتی با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در دهه فجر در این شهرستان خبرداد.

سلیمانی افزود: این طرح‌ها که اشتغالزایی بیش از ۴۰۰ ن ر را بدنبال خواهد داشت، درایام دهه فجر با حضور مقامات ارشد کشوری واستانی به بهره برداری خواهد رسید.

او اضافه کرد: علاوه بر برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری اجتماعی که پیش‌بینی شده و انشاالله به اجرا در خواهد آمد همچنین چندطرح اساسی مورد نظر عزیزان شهرستان دلیجان هم کلنگ‌زنی خواهد شد.

فرماندار شهرستان دلیجان بیان کرد: مردم شریف شهرستان دلیجان به واسطه دهه مبارکه فجر و همچنین در آستانه میلاد با سعادت دخت نبی مکرم اسلام با شور و شوق خاصی به استقبال دهه مبارکه فجر رفتند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایام ۱۲بهمن تا ۲۲ بمهن دهه فجر نامیده شده و هر ساله جشن گرفته می‌شود.

این نامگذاری به دلیل این است که بعد از فرار محمد رضا شاه پهلوی در ۲۶ دیماه به بهانه درمان امام خمینی رحمت الله علیه در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ بعد از سال‌ها تبعید از سوی رژیم پهلوی و دوری از وطن به وطن بازگشت و با هدایت و رهبری هوشمندانه ایشان بعد از ده روز سر انجام انقلاب اسلامی و مردمی ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید و پایان حکومت دست نشانده پهلوی اعلام شد.

روز‌های بین ورود حضرت امام خمینی (ره) تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران که ده روز است با الهام از آیات آغازین سورۀ فجر در قرآن که خداوند می‌فرمایند: والفجر و لیال عشر (سوگند به سپیده دم و شب‌های ده گانه) دهه فجر نامگذاری شده است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.