سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۸۰ طرح توسعه کشاورزی در استان اصفهان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان از ارائه تسهیلات لازم به منظور توسعه کشاورزی نوین در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان اصفهان در سال جاری خبرداد.

مهردادمرادمند رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهار داشت:استان اصفهان دارای ۵۶۴ هزار هتکار اراضی کشاورزی است و در سال جاری توانستیم تجهیز و نوین سازی بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان را اجرایی کنیم.

او افزود:اصلی‌ترین اقدام سازمان جهادکشاورزی در توسعه اراضی نوین کشاورزی استان اصفهان استفاده از سیستم‌های نوین ابیاری است که نقش مهمی در صرفه جویی اب مورد نیاز کشاورزی استان اصفهان ایفا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد:استفاده از سیستم‌های نوین ابیاری در قالب‌هایی همچون آبیاری بارانی و قطره‌ای در سطح اراضی کشاورزی استان اصفهان اجرایی شده است که این اقدام نقش بسزایی در صرفه جویی ۸۰ درصدی از منابع آب کشاورزی استان اصفهان داشته است.

مرادمند ادامه داد: طرح نوین سازی اراضی کشاورزی استان اصفهان در سال جاری بااعتباری بالغ بر ۱۷۴ میلیارد تومان در مناطقی همچون شرق، غرب، مرکز و جنوب استان اصفهان اجرایی شده است.

او اضافه کرد:عمده طرح‌های حوزه کشاورزی استان اصفهان در زمینه‌هایی همچون خاک و امور مهندسی، تولیدات گیاهی، قنوات، طیور و ابزیان اجرایی و به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:همچنین ۴۰ پروژه در حوزه منابع طبیعی و ابخیزداری، ۲۶ پروژه عشایری، ۴ پروژه تعاون روستایی و یک پروژه صنایع کشاورزی نیزدر سطح استان اصفهان ا در سال جاری فتتاح شده است.

مرادمند تاکید کرد:از مجموع اعتبارات این طرح‌ها ۳۲۸ میلیارد ریال از طریق تسهیلات بانکی، ۵۳۴ میلیارد ریال از اعتبارات ملی، استانی و دولتی و ۸۴۰ میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شده است.

او ادامه داد:سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی استان اصفهان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استات اصفهان افزود:اجرای این طرح‌ها توانسته برای ۱۰۶ نفر فرصت شغلی ایجاد کند و در تلاش هستیم تا با رونق و توسعه حوزه کشاورزی استان اصفهان اشتغالزایی در این زمینه افزایش پیداکند.

مرادمند گفت:طرح بازسازی قنوات استان اصفهان با اعتباری بالغ بر ۹ میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان در مناطقی همچون جنوب و غرب استان اصفهان صورت گرفت.

او اضافه کرد:همچنین در همین راستا برای شهرستان‌های استان اصفهان سهمیه‌ای ۳۰۰ هزار هکتاری به منظور کشت گلخانه‌ای در نظر گرفته شده است که تا کنون ۲۰۰ هزار هکتار آن محقق شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان یادآور شد:پیش بینی می‌شود در سال جاری با تامین اعتبارات لازم از سوی دولت حوزه کشاورزی استان اصفهان ۴۰ درصد رشد داشته باشد.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.