سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود ارتباطات بین نهاد‌ها و دستگاه‌ها

رییس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی کرمانشاه گفت : یکی از حلقه‌های مفقوده اقتصاد استان کمبود ارتباطات بین نهاد‌ها و دستگاه‌ها با انجمن‌های بین‌المللی و رفت وآمد‌های خارجی‌ها است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کیوان کاشفی» رییس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی کرمانشاه گفت : کمتر می‌بینیم که در استان کرمانشاه رویداد‌های بین المللی برنامه‌ریزی شود و حتی برخی از انجمن‌های سطح بالا در حوزه آموزشی، دانشگاه‌ها، انجمن‌های نظام مهندسی و پزشکی از حضور خارجی‌ها در استان استفاده کنند.

او گفت : این موضوع حتی در حوزه فرهنگی و هنری هم قابل توجه است و کمتر شاهد حضور هنرمندان خارجی در کرمانشاه هستیم.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه حضور خارجی‌ها در استان بیشتر به فعالیت‌های اتاق بازرگانی و اقداماتی که از سوی این تشکل انجام می‌گیرد، محدود می‌شود، گفت: این تعاملات نیز بیشتر در چارچوب روابط اقتصادی و تجاری است.

کاشفی گفت: با توجه به مرزی بودن استان و سابقه تجاری که کرمانشاه از دیرباز در مسیر جاده ابریشم داشته خلاء نداشتن تعاملات بین‌المللی بیشتر احساس می‌شود.

او با بیان اینکه نداشتن این تعاملات بین‌المللی در خواهرخواندگی نیز خود را نشان می‌دهد، افزود: متاسفانه کرمانشاه باوجود اینکه یک شهر قدیمی و اکنون نیز کلانشهر است، اما با هیچ کدام از شهر‌های جهان خواهرخواندگی ندارد.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: اقداماتی برای خواهرخواندگی کرمانشاه با شهر‌هایی از جمله ازمیر و قاضی انتپ ترکیه، اربیل عراق و شهری از روسیه انجام شده، اما هیچ کدام از این اقدامات به نتیجه نرسیده است.

کاشفی، وظیفه اصلی خواهرخواندگی را مربوط به شهرداری‌ها دانست و گفت: برای خواهر خواندگی ابتدا شهرداران باید تفاهم‌نامه امضا کنند و بعد ذیل خواهرخواندگی روابط اقتصادی، علمی، فرهنگی و هنری با همکاری دستگاه‌های مرتبط تشکیل شود.

او گفت: کرمانشاه از جمله استان‌هایی است که دفتر نمایندگی وزارت خارجه فعال دارد، اما متاسفانه تاکنون از ظرفیت این دفتر آنطور که باید استفاده نکردیم و خروجی مناسبی از آن بیرون نیاوردیم.

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به راهکار‌هایی که می‌تواند کرمانشاه را از این وضعیت خارج کند و تعاملات بین‌المللی استان را افزایش دهد، افزود: برای حل این موضوع اتاق بازرگانی پیشنهاد تشکیل کمیته روابط خارجی استان کرمانشاه را ارایه داده است.

 عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران،گفت: پروپوزال این کمیته تهیه شده و پیشنهاد شده تعدادی از دستگاه‌ها از جمله استانداری، دفتر وزارت خارجه، اتاق بازرگانی، یکی از دستگاه‌های امنیتی و همچنین به فراخور مباحث سایر دستگاه‌های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی نیز عضو این کمیته باشند.

کاشفی گفت: این کمیته می‌تواند چارچوب روابط ارتباطات خارجی را برای استان ترسیم کند و همچنین هماهنگی‌های بین دستگاهی را برای برگزاری رویداد‌های بین‌المللی در کرمانشاه انجام دهد.

او از دیگر کارکرد‌های این کمیته را فراهم کردن شرایط حضور بیشتر گردشگران با همکاری دستگاه‌های مربوطه در استان دانست و افزود: به علاوه با فعالیت این کمیته فضایی ایجاد می‌شود که خارجی‌هایی که وارد ایران می‌شوند از کرمانشاه نیز بازدید داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: نتیجه این کار افزایش اعتماد به نفس استان، شناساندن کرمانشاه به خارجی‌ها، توسعه سرمایه‌گذاری در استان، رونق گردشگری و همچنین به روز شدن سیستم‌ها و صنایع خواهد بود و بعلاوه در حوزه فرهنگی نیز پیامد‌های مثبت خاص خود را دارد.

کاشفی با بیان اینکه پیشنهاد تشکیل این کمیته به مدیریت ارشد استان داده شده، اما پاسخی در این زمینه دریافت نشده است، گفت: تقاضای اول ما این است که این کمیته هرچه زودتر تعیین تکلیف شود تا بتوانیم مسیر را برای روابط خارجی گسترده و قوی در استان باز کنیم.

او بر لزوم توجه به مسئله خواهرخواندگی در استان نیز تاکید کرد که می‌توان به دنبال آن همکاری‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... را نیز شکل داد.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه همچنین خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت دفتر وزارت امور خارجه در استان شد

او گفت: اگر به همه این موارد توجه کنیم کرمانشاه از این انزوا خارج خواهد شد و شاهد برپایی رویداد‌ها و فعالیت‌های بین المللی و حضور خارجی‌ها در کرمانشاه می‌شویم که پیامد‌های مثبت آن به سمت استان سرازیر می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.