سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح نهال کاری در ۴۵۰ هکتار از اراضی زیرکوه خراسان جنوبی

طرح نهالکاری در ۴۵۰ هکتار از اراضی زیرکوه به یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت و ۱۲ شهید روستای بمرود این شهرستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، این طرح با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی و مردم روستای بمرود از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در محل اراضی این روستا آغاز شد.

مدیر طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی در این مراسم گفت: برای نهالکاری در اراضی بمرود، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است که امیدواریم با همکاری دستگا‌های اجرایی و مشارکت مردم، پس از ۵ سال شاهد پوشش غنی در این منطقه باشیم.

یاری افزود: کاشت نهال در این مراتع، علاوه بر کنترل فرسایش بادی، حفاظت خاک و تأمین علوفه مورد نیاز دام در سال‌های آتی، تاثیر مثبت زیست محیطی نیز در بر خواهد داشت.

رئیس منابع طبیعی شهرستان زیرکوه نیز گفت: در طرح نهالکاری اراضی بمرود زیرکوه، ۱۸۰ هزار اصله نهال غرص خواهد شد.

رجبی افزود: منطقه بمرود در مسیر طوفان‌ها قرار دارد و سرچشمه شروع طوفن‌ها و ریزگرد‌ها از منطقه مرزی پترگان و همت آباد است که برای جلوگیری از رسوب ریزگرد‌ها باید پوشش گیاهی منطقه ارتقا پیدا کند.

شوری، کارشناس مرتع داری منابع طبیعی زیرکوه هم گفت: آبیاری، بلافاصله پس از کاشت نهال در منطقه بمرود آغاز می‌شود که در سال اول ۷ مرحله و در سال‌های دوم و سوم، سه مرحله انجام می‌شود تا نهال تثبیت شود و تداوم رویشی خود را داشته باشد.

در طرح نهالکاری اراضی بمرود زیرکوه، برای حداقل ۵۰ نفر در روز به مدت ۴ ماه اشتغال مستقیم در زمینه کاشت نهال ایجاد می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.