سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از‍ اولین پروژه دهه فجر در جنوب کرمان

باحضور معاون محترم وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، پروژه آبخیزداری و آبخوانداری حوزه آبخیز شهری شهرستان فاریاب افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شهبازی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سفر به منطقه جنوب استان کرمان ضمن بازدید از پروژه‌های جنگلکاری سنواتی تل‌سیاه و نهالکاری و بیابانزدایی کوگوئیه شهرستان جیرفت با حضور در شهرستان فاریاب، پخش سیلاب را افتتاح کرد.

بر اساس این گزارش در حاشیه این مراسم رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۴۹۹ پروژه در منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌های سراسر کشور با اعتبار ۵۲۲ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز اظهار داشت: پروژه آبخیزداری و آبخوانداری حوزه آبخیزشهری فاریاب که شامل عملیات پخش سیلاب خاکی به حجم ۲۴۵ هزار متر مکعب با سرریز سنگی ملاتی به حجم ۷ هزار مترمکعب افتتاح شد.

احمدی افزود: در بالا دست عملیات پخش سیلاب عملیات هلالی آبگیر به حجم ۵۵۰ هکتار و در پایین دست ۵۰ هکتار جنگلکاری با نهال نیز اجرا شده است.

او گفت: اعتبار مصوب این پروژه ۸ میلیارد تومان، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۷ و ۹۸ می‌باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: هدف از اجرای این پروژه‌ها کنترل سیلاب، افزایش و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی، کنترل رسوبات، تثبیت خاک، آبدهی چاه‌ها و قنوات می‌باشد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.