سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در هوای بارانی چگونه از وقوع حوادث رانندگی پیشگیری کنیم؟

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خوزستان به رانندگان توصیه کرد در هوای بارانی با احتیاط رانندگی کنند و به قوانین رانندگی توجه نمایند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: برای پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی در هوای بارانی رانندگان موارد ایمنی را رعایت کنند.

او افزود: عوامل موثر بروز حوادث در هنگام رانندگی یا شرایط خاص آب و هوایی و بارندگی، محدود شدن دید راننده است و برف پاکن و شیشه شور باید سالم باشند و به خوبی شیشه را تمیز و پاک کنندهمچنین گرم کن شیشه‌های خودرو باید به قدر کافی قدرت داشته باشند تا شیشه را تمیز کنند.

سرهنگ دولتشاهی با بیان اینکه در هنگام شب از نور پایین چراغ‌های بزرگ استفاده کنید زیرا پرتو‌های نور بالا به میدان دید راننده در زیر باران کمک نمی‌کند تصریح کرد: قسمت داخل شیشه‌های خودرو و شیشه درب‌ها باید تمیز و فاقد هرگونه آلایندگی باشد چرا که ممکن است باعث انعکاس نور نامناسب به داخل خودرو گردد. پاک کردن داخل شیشه جلو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خوزستان بیان داشت: لاستیک‌های خودرو تنها وسیله تماس خودرو با جاده است و شرایط آن‌ها برای اصطکاک در آب و هوای بارانی بسیار مهم است اگر لاستیک‌ها صاف یا عمق آج آن‌ها کمتر ۲ میلی متر است باعث تشدید لغزش خودرو در سطح راه می‌شود همچنین فاصله بین خودروی خود و خودروی جلویی را افزایش دهید و فشار آوردن به پدال ها، بخصوص پدال ترمز را کم کنید.

این مقام مسئول ادامه داد: رانندگی در آب و هوای بارانی نیازمند هوشیاری بیش از حد به خصوص در شب است اگر خسته هستید جای مناسب را انتخاب و استراحت کنید.

او در پایان گفت: پیش از این که با مشکل مواجه شوید سرعت را کم کنید و آگاه باشید که در این شرایط تایر‌ها چسبندگی کمتری دارند، برای توقف کردن، فرمان گرفتن، و سرعت گرفتن به یاد داشته باشید حتی خودرو‌های ۲ دیفرانسیل و ترمز‌های ضد قفل نیز نمی‌توانند قوانین فیزیکی را تغییر دهند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.