سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه مهیای انجام پیوند قلب می‌شود

رئیس بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه گفت : عمل جراحی پیوند قلب به زودی در کرمانشاه انجام می‌شود .

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،عظیمی‌وقار رئیس بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه گفت : عمل جراحی پیوند قلب به زودی در کرمانشاه انجام می‌شود و با این کار، مجموعه کامل تشخیصی و درمانی قلبی و عروقی، همگی در استان کرمانشاه انجام خواهد شد.

او گفت : طبق آمار رسمی ثبت‌احوال کرمانشاه در سال ۹۷حدود ۵۰ درصد از آمارمرگ و میر به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.

عظیمی وقار افزود : سال‌هاست بیماری‌های قلبی و عروقی علت اول مرگ ومیر در کشور است. گسترش بیماری‌های قلبی و عروقی به‌دلیل سبک زندگی که برخاسته از افزایش مصرف شیرینی‌ها، روغن‌ها، فست فودها، مصرف سیگار و عدم تحرک همراه با استرس زندگی صنعتی می‌باشد.

او افزود : نیاز به درمان بیماری قلبی و عروقی رو به افزایش است به گونه‌ای که حتی سن ابتلا به این بیماری کاهش یافته و به همین دلیل در بیمارستان‌های کرمانشاه بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق ایجاد شده و در سال ۷۸ نیز بیمارستان ویژه بیماری قلب و عروق به‌نام بیمارستان امام علی (ع) راه‌اندازی شد.

عظیمی وقار گفت : این بیمارستان با دارا بودن بخش‌های جراحی قلب، آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی، الکتروفیزیولوژی، بازتوانی و... با تجهیزات پیشرفته و کادر مجرب، نقش مهمی در درمان بیماران قلب و عروقی دارد.

او گفت : این بیمارستان ۱۷ سال قدمت دارد و خوشبختانه استان کرمانشاه این قابلیت را دارد که مرکز درمانی قلب غرب کشور باشد.

عظیمی وقار افزود : این مرکز با سه بخش CCU (۵۰ تخت)، یک بخش ICU (۲۰ تخت بستری)، بخش آنژیوگرافی، الکتروفیزیولوژی، بخش داخلی مردان و زنان، اتاق عمل و... تقریبا تمامی اقدامات تشخیصی و درمانی که برای بیمارستان قلبی و عروقی تعریف شده است را داراست.

او افزود : مطالبه‌گر اصلی در رابطه با پیوند قلب، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می‌باشد و بسیاری از کار‌ها در این خصوص انجام شده است.

عظیمی وقار گفت : آموزش برای پرسنل (پزشک و پرستار) در این زمینه از سوی دانشگاه انجام شده و نیرو‌هایی را به بیمارستان‌های پیوند قلب در تهران (شهیدرجایی و شریعتی) اعزام کرده‌ایم و هم‌اکنون در حال گرفتن تائیدیه‌های مربوطه هستیم و امیدواریم بتوانیم اوایل سال ۹۹ پیوند قلب را در کرمانشاه انجام دهیم.

او گفت : وضعیت بیماران قلبی در مقایسه با دیگر بیماری‌ها، اورژانسی و حیاتی است و بیمار قلبی که وارد درمانگاه این بیمارستان می‌شود، چه نوبت داشته باشد چه نداشته باشد باید سریع به وضعیتش رسیدگی شودو در این رابطه مردم باید صبوری کنند.

عظیمی وقار افزود : داشتن همراه سرا در بیمارستان امام علی (ع) از ضرورت‌های این بیمارستان محسوب می‌شود که امیدواریم در این زمینه نیز اقدامات لازم صورت گیرد .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.