سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش پرداختی از جیب مردم با اجرای طرح تحول سلامت

معاون کل وزارت بهداشت گفت: میزان پرداختی از جیب مردم با اجرای طرح تحول نظام سلامت کاهش پیدا کرده است.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قیمت دارو در سال آینده اظهار کرد: بر اساس مصوبه دولت به دارو، تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی ارز دولتی  تعلق می‌گیرد که دستگاه‌های رادیولوژی و ملزومات جانبی  مانند کیت‌های تشخیصی و فیلم های تصویر برداری نیز با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری و تامین می‌شود.

تحت پوشش بودن 90 درصد از هزینه های بستری در بیمارستان  ساکنان شهر ها

او ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌هایی که در لایحه بودجه و کمیسیون تلفیق مطرح شده است مانند سال‌های گذشته  افرادی که در مراکز درمانی و بیمارستان‌های بخش دولتی بستری می‌شوند، در شهرها ۹۰ درصد، برای افراد ساکن در مناطق روستایی ۹۵ درصد و ۷۰ درصد از هزینه های سرپایی  در بیمارستان ها به وسیله دولت و صندوق‌های بیمه‌گر تحت پوشش قرار می‌گیرد.
 
معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه های مردم  و پرداختی از جیب  مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و مراکز درمانی کاهش چشمگیری پیدا کرده است .

بیشتر بخوانید: «کرونا» وارد ایران نشده است
حریرچی بیان کرد: با پیگیری وزیر بهداشت و موافقت دولت دستگاه‌های رادیولوژی برای جلوگیری از فشار و بار مالی بر مردم با همان ارز دولتی تامین می‌شود. قیمت دارو به طور معمول ومانند سال های گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر می شود و  قیمت اقلام دارویی گران نمی‌شود.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.