کریمی گفت: جهت خرید تجهیزات رادیولوژی ارز دولتی در نظر گرفته شده، اما این دستگاه با قیمت چند برابری در بازار عرضه می‌شود.

وحید کریمی دبیر انجمن رادیولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به هزینه‌های تمام شده دستگاه‌های رادیولوژی اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل تأخیر در پرداخت بدهی از سوی صندوق‌های بیمه‌گر و مشکلات نقدینگی مراکز آزمایشگاهی به طور جدی دچار چالش‌ هستند و کمبودهای مالی دستشان را برای خرید تجهیزات تصویربرداری جدید یا لوازم مصرفی مانند فیلم‌های تصویربرداری، رادیولوژی بسته شده است.

دبیر انجمن رادیولوژی ادامه داد: جهت خرید تجهیزات پزشکی مانند دستگاه‌های رادیولوژی و لوازم مصرفی ارز ۴۲۰۰ تومانی تعیین کرده‌اند، اما به دلیل نبود نظارت کافی و دقیق زمانی این دستگاه‌ها برای پخش بین مراکز رادیولوژی در بازار عرضه می‌شوند قیمتشان بالاتر از ارز نیمایی است.

بدهی یک ساله صندوق‌های بیمه‌گر به مراکز رادیولوژی

او ادامه داد: دولت از مدت‌ها پیش به ما قول داده بود تا ارز دولتی جهت خرید دستگاه‌ها به رادیولوژیست‌ها داده شود، زیرا این کار باعث می‌شود تا هزینه‌های تصویربرداری به طور معمول افزایش غیر واقعی نداشته باشند.

کریمی تأکید کرد: در حال حاضر حدود ۵ هزار مرکز رادیولوژی در کشور فعالیت می‌کنند که به دلیل نبود نقدینگی برخی از این مراکز در حال ورشکستگی هستند.

دبیر انجمن رادیولوژی بیان کرد: متأسفانه تعرفه رادیولوژی با هزینه‌های زیاد ملزومات مصرفی و تجهیزات تصویربرداری همخوانی ندارد و به همین دلیل برخی از همکاران در پرداخت حقوق پرسنل خود مانده‌اند و حتی قادر نیستند تا دستگاه‌های جدید و به روز را خریداری کنند.


بیشتر بخوانید: تعرفه انواع سونوگرافی در سال ۹۸ چقدر است؟


او گفت: امیدوارم تعرفه رادیولوژی در سال آینده به صورت منطقی و متناسب با هزینه‌ها و تورم سلامت کشور تعیین شود، زیرا در غیر این صورت احتمال ورشکستگی بیشتر مراکز رادیولوژی و کمبود این شغل که ارتباط مستقیم جهت تشخیص بیماری‌ها و سلامت مردم دارد زیاد است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار