سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال زایی بیش از ۶۲۰ نفر در خوشاب

فرماندار خوشاب گفت: باز خوانی عملی طرح مثلث توسعه اقتصاد مقاومتی در خوشاب با اشتغال ۶۲۰ نفر صورت گرفته است.

امان اله خدمتگزار فرماندار خوشاب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی یک طرح مبتنی بر اقتصاد مقاومتی به منظور رسیدن به اشتغال‌های پایدار روستائیان و عشایر است که در نهایت منجر به مهاجرت معکوس و توسعه روستایی خواهد شد.
 
او ادامه داد: با توجه به حمایت و تاکید استاندار و همکاری و همراهی اضلاع مثلث اقتصادی و اعلام همکاری ادارات برای تسهیل روند ارائه خدمات به سرمایه گذاران و کار آفرینان بر اساس ظرفیت ها و پتانسل های خوشاب در زمینه‌های مختلف با وجود ناحیه صنعتی با ۹۵هکتار زمین آماده واگذاری برای سرمایه گذاری همراهی و عنایت لازم را داشته باشند.

فرماندار خوشاب با اشاره به موفق بودن این طرح در خوشاب گفت: تاکنون از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایر از مجموع طرح‌های ارائه شده و ثبت در سامانه ۱۴۰ طرح با اشغال زایی ۲۳۳ نفر و مبلغ ۷میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

خدمتگزار افزود: در حوزه تسهیلات نهاد‌های حمایتی هم از مجموع طرح‌های ارائه شده ۱۶۳ طرح با اشتغال زایی ۱۶۳ نفر و اعتبار ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت و در اختیار متقاضیان قرار داده شده است.

او تصریح کرد: صندوق کار آفرین امید ۸۹ طرح با اشتغال زایی ۱۶۴ نفر و مبلغ ۴میلیارد و ۷۷ میلیون تومان در حوزه‌های پروار بندی، دامداری، کشت گیاهان دارویی، تولید پوشاک،کیف و کفش در روستا‌های نوده انقلاب، رباط جز، شهر مشکان موافقت کرد.
 
فرماندار خوشاب گفت: همچنین بانک رسالت با تفاهم کمیته امداد امام خمینی برای ۳۰ نفر وام قرض الحسنه به میزان نفری ۵۰ میلبون تومان، ما را در رسیدن به اشتغال‌های پایدار و رونق تولید در خوشاب یاری رساندند که این میزان تا سقف ۶۰نفر امکان ثبت نام را دارند.

خدمتگزار با توصیف روشن بودن آینده خوشاب افزود: طی جلسه ایی که در مشهد با دو مدیر کل کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و مدیر بانک رسالت و با حضور شرکت پارسیان معین اقتصادی خوشاب، اداره کل کمیته امداد امام خمینی با امضاء تفاهم نامه به عنوان معین اقتصادی جدید خوشاب تعیین شد.

او ادامه داد: در این جلسه خوشاب به عنوان شهرستان پایلوت کمیته امداد امام خمینی ره در سال آینده مشخص و مقرر شد که کمیته امداد حضرت امام خمینی با همکاری بانک رسالت در جهت جذب اعتبارات از محل تبصره‌ ای برای جامعه هدف‌های این کمیته و بهزیستی اقدام نمایند.

فرماندار خوشاب در حوزه طرح‌های اقتصاد مقاومتی خوشاب گفت: تا کنون ۱۸ طرح معرفی شده است که طرح احداث میدان دام سبک و سنگین با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تمام فعالیت های لازم انجام شده و در کمیته مالی هم برای فاز دوم برای تامین اعتبار هستیم، که در دهه فجر امسال با اشتغال ۳۰ نفر فاز اول آن به بهره برداری خواهد رسید.  
 
خدمتگزار افزود: با پیگیری و هماهنگی صورت گرفته معین‌های اقتصادی جدیدی برای کمک به ایجاد طرح‌های اقتصادی بر اساس ظرفیت و قابلیت‌های خوشاب هستیم  که تا کنون سه معین مراحل نهایی خود را طی می‌کنند و بقیه در حال انجام هستند.
 
انتهای پیام//ع.ظ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.