سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

ورود به شاخه نظری باید به ۵۰ درصد برسد

سلطانیان گفت: ورود به شاخه نظری باید تا برنامه ششم توسعه به ۵۰ درصد برسد که این مهم با فراهم کردن زیرساخت لازم برای توسعه و تجهیز هنرستان‌ها محقق شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس سلطانیان مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان درصد توزیع متوازن شاخه‌ای در استان و مقایسه با درصد کشوری گفت: درصد توزیع متوازن شاخه‌ای در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش کشور ۳۵.۰۴ و در استان کرمان ۳۷.۸۷ درصد است و این درصد در شاخه‌های نظری در کشور ۶۴.۹۶ درصد و در استان کرمان به ۶۱.۲۲ درصد رسیده که در هر دو شاخه وضعیت استان در مقایسه با درصد کشور، مطلوب ارزیابی می‌شود.

او ضمن تبیین مولفه‌های مدیریت قوی و کارآمد، شکاف عملکردی و شکاف دانشی را در حوزه مدیریت، سبب تضعیف مدیریت دانست و افزود: شکاف عملکردی فاصله بین آن چه باید عمل کنیم و آن چه که عمل می‌کنیم است و شکاف دانشی نیز فاصله میان آن چه که می‌دانیم و آن چه که باید بدانیم است.

سلطانیان تنها راه کم کردن این فاصله‌ها را که منجر به مدیریت منفعل و ناکارآمد می‌شود، یادگیری عنوان و تصریح کرد: یادگیری تنها با آموزش صحیح و اجرای دقیق برنامه‌های آموزشی محقق می‌شود.

او بیان داشت: بالندگی یکی از مهمترین ویژگی‌های بارز یک مجموعه تحت مدیریتست و سازمان بالنده سازمانی است که کارکنان آن ماموریت خود را به درستی بدانند و تصویر روشنی از مقصد داشته باشند و برای آن سازمان راهبرد‌ها و اهدافی تعیین شده باشد.

سلطانیان گفت: در ۷۱ درصد از استان‌های کشور اولین اولویت انتخاب رشته متوسطه دوم دانش آموزان رشته تجربی است و در ۲۹ درصد استان‌ها هم اولین اولویت رشته ادبیات و علوم انسانی است، در هیچ استانی رشته ریاضی به عنوان اولویت اول انتخاب نمی‌شود و فقط در شهر تهران استقبال از رشته ریاضی بیشتر از رشته ادبیات و علوم انسانی است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ورود به شاخه نظری باید تا برنامه ششم توسعه به ۵۰ درصد برسد که این مهم با فراهم کردن زیرساخت لازم برای توسعه و تجهیز هنرستان‌ها محقق شود.

سلطانیان افزود: پوشش رشته ریاضی فیزیک در استان کرمان، ۱۲.۰۶ درصد است که در کشور این میزان ۱۴.۵۹ درصد است، در رشته تجربی استان کرمان نزدیک درصد کشوری و در رشته ادبیات و علوم انسانی پایین‌تر از درصد کشوری است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پوشش تحصیلی دوره دوم آموزش متوسطه در استان کرمان ۸۳.۶۲ درصد و بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

او با تاکید بر این که کیفیت را هم نباید فدای کمیت کنیم، گفت: باید بر اساس توانایی‌ها و علایق دانش آموزان به آن‌ها برای انتخاب رشته و هدایت درست کمک کنیم.

سلطانیان با اشاره به وجود ۲ هزار و۶۹ دانش آموز بازمانده از تحصیل دوره متوسطه دوم در استان، خواستار تلاش برای بازگرداندن حداکثری این دانش آموزان به مدرسه شد و از همه معاونان و کارشناسان آموزش خواست: بر اساس نامه‌ها و شیوه نامه‌ها تسلط کامل داشته باشند.

او تصریح کرد: با توسعه مشارکت، افزایش بهره وری و استفاده بهینه از منابع می‌توانیم به نتایج مطلوب در تحقق اهداف آموزش و پرورش برسیم.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.