سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتانیاهو برای رونمایی از «معامله قرن» راهی آمریکا شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به منظور رونمایی از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه، به آمریکا سفر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وی‌.او.ای، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای رونمایی از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» راهی واشنگتن شد.

نخست وزیر رژیم صهوینیستی در حال ترک تل‌آویو گفت روز سه شنبه تاریخ ساز خواهد بود. او پیشتر نیز اعلام کرد که نباید فرصتی را که رئیس جمهور آمریکا در اختیار آنها و فلسطینیان قرار داده، از دست بدهد.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد اکنون زمان انتشار طرح موسوم به صلح خاورمیانه فرا رسیده است. ترامپ از نتانیاهو و بنی گانتز، رقیب او دعوت کرد تا برای گفت و گو در این باره به واشنگتن سفر کنند.

گزارش ها از سرزمین های اشغالی حاکی از آن است که  طرح موسوم به صلح خاورمیانه به رژیم صهیونستی حق حاکمیت بر دره اردن و نیز شهرک های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را خواهد داد. این در حالی است که هر گونه طرح صلحی را به فلسطینیان حق حاکمیت بر تمامی کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی را ندهد، مورد قبول آنها نیست.

نتانیاهو پیش از این نیز اعلام کرد: این فرصتی است که یک بار در تاریخ روی داده و ما نباید آن را از دست بدهیم. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: ما در حال حاضر بهترین دوستان اسرائیل را در کاخ سفید داریم و بنابراین بهترین فرصتی که می‌توانستیم داشته باشیم را اکنون در اختیار داریم.

طرح معامله قرن آمریکا برای حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی و تحت فشار قرار دادن فلسطینیان تدوین شده و گزارش‌های منابع صهیونیستی، عربی و فلسطینی حکایت از آن دارد که معامله قرن به طرز آشکاری به نفع رژیم صهیونیستی است و حقوق مسلم فلسطینیان را نادیده می‌گیرد. به موجب این معامله، رژیم صهیونیستی حاکمیت خود را بر تمامی شهرک‌ها گسترش خواهد داد و تمامی شهرک‌ها از لحاظ جغرافی، غیر از ۱۵ شهرک با اسرائیل مرتبط خواهند شد.

همچنین طبق اعلام کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، این معامله بر پذیرش تمامی درخواست‌های امنیتی این رژیم اشاره دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.