سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشگیری از ویروس کرونا سخت و پیچیده

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت:انتقال انسان به انسان ویروس کرونا می‌تواند پیشگیری از انتقال این ویروس را پیچیده کند.

دکتر مجتبی رستمی متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: منشا انتقال این ویروس کرونا از طریق حیواناتی مانند ماهی یا گربه بوده است که اولین بار در شهر ووهان چین گزارش شده است قرنطینه این منطقه اقدامی مناسب رای پیشگیری از شیوع این بیماری بود، اما انتقال انسان به انسان می‌تواند پیشگیری از انتقال این ویروس را پیچیده کند.
 
او در خصوص علایم این بیماری گفت: علائم این بیماری شبیه آنفولانزا ست که با تب شروع می شودِ. بر روی سیستم تنفسی انسان اثر میگذارد و با سرفه و گلودرد ادامه پیدا می کند؛اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز در فرودگاه‌های ایران اتخاذ شده و بیماران تب دار را قرنطینه و زیر نظر می گیرند و اگر شرایط قرنطینه مناسب باشد و امکان دیپورت بیماران تب دار وجود داشته باشد، اقدامی مناسب برای پیشگیری از ورود بیماری به کشور است.

رستمی ادامه داد: درحال حاضر راه انتقال آن از حیوان به انسان به شدت کنترل شده، ولی کنترل آن از انسان به انسان بسیار سخت‌تر است و وضیعت شیوع بیماری  به سمت پیچیدگی می‌رود ، با اینکه هنوز درمان خاصی برای این بیماری کشف نشده است پیش بینی می شود با ادامه‌ی فصل سرما گسترش این ویروس بیشتر شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص کنترل این ویروس در دیگر کشور‌ها گفت: فعلا تنها راه جلوگیری از انتشار این ویروس به دیگر کشور‌ها کنترل مسافران خارجی است و در صورت داشتن علایم اولیه نظیر تب با جدیت از ورود افراد مشکوک به داخل کشور جلوگیری شود.
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.