سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراقب فروش کالا‌های تقلبی در فضای مجازی باشید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: شهروندان باید مراقب فروش کالا‌های تقلبی در فضای مجازی باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛  سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: یکی از شگرد‌های کلاهبرداران در فضای مجازی تبلیغ جعلی جهت فروش کالا و یا ارائه خدمات است.

او افزود: بعد از اینکه شهروندان برای خرید کالا با فروشنده تماس می‌گیرند، از آن‌ها درخواست می‌شود مبلغ را برای فروشنده واریز کنند و بعد از واریز وجه، کالایی جعلی و یا با ارزش بسیار پایین‌تر از معامله برای خریدار ارسال می‌شود و فروشنده بلافاصله تبلیغات کالا را حذف و شماره تماس خود را نیز خاموش می‌کنند و از این طریق کلاهبرداران از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

جمالی اظهار کرد: شهروندان در خرید‌های اینترنتی قبل از واریز هرگونه وجه به حساب فروشندگان ، حتی المقدور هویت فروشنده را شناسایی و یا اینکه پس از روئیت کالا و بررسی درستی آن نسبت به واریز هزینه اقدام کنند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

او مطرح کرد: شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده جرایم مشابه یا سایر جرایم رایانه‌ای موضوع را در اسرع وقت به ماموران پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.