سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا در هنگ‌کنگ هم شرایط اضطراری ایجاد کرد

به دنبال شیوع ویروس کرونا در شرق آسیا، رئیس اجرایی هنگ‌کنگ در این شهر وضع اضطراری اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کری لم، رئیس اجرایی هنگ کنگ، امروز به دنبال شیوع ویروس کرونا در این شهر اعلام وضعیت اضطراری کرد و دسته‌ای از اقدامات را برای جلوگیری از شیوع بیشتر آن معرفی کرد.

لم در این خصوص گفت: «می‌خواهم که همه شهروندان متحد شوند تا از سلامت و امنیت مردم هنگ کنگ در برابر همه‌گیر شدن این بیماری حفاظت کنند.»

این اقدامات شامل ادامه تعطیلی مدارس تا ۱۷ فوریه و لغو پرواز‌های ورودی و خروجی و همچنین سفر قطار‌های سریع‌السیر از هنگ کنگ به شهر ووهان چین است. رئیس اجرایی هنگ کنگ در سخنان امروزش تاکید کرد بستن تمامی راه‌های ارتباطی با چین غیرممکن است.

بنا بر اعلام لم، کلیه بازدید‌های رسمی از چین و جشن‌های مربوط به سال نو چینی فورا متوقف می‌شود. او همچنین از درخواست خود از شورای دولت چین برای کمک به تامین منابع مالی لازم به منظور تهیه ماسک کافی خبر داد. گفته می‌شود ممکن است برنامه تعطیلات دانشگاه‌ها هم تغییر یابد.

تاکنون ۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این شهر شناسایی شده و ۱۲۲ نفر نیز مشکوک به آلودگی هستند. طبق آمار رسمی اعلام شده، تاکنون در مجموع حدود هزار و ۳۰۰ نفر به این ویروس آلوده شده‌اند که بخش عمده آن‌ها در چین هستند و ۴۱ نفر نیز بر اثر آلوده شدن به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.