سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت نخستین دستگاه چند منظوره در حوزه تمرینات ورزشی

توسط پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری البرز، برای نخستین بار دستگاه فیزیولوژی ورزش طراحی و ساخته شد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعباس علوی تبار مدیر یک شرکت دانش‌بنیان که نخستین دستگاه چند منظوره در حوزه فیزیولوژی و تمرینات ورزشی را ساخته است در توضیح علت ساخت این دستگاه، گفت: امروزه بحث توسعه ورزش و کنترل و پیشگیری از بیماری یک موضوع بسیار مهم است و مردم در سنین مختلف با موضوعات مختلفی مثل لاغری و چاقی، ام اس و سرطان مواجه هستند و ما با اختراع خود مدعی هستیم که می‌توانیم برای این مشکلات راه حلی از مدل ورزشی و به واسطه بررسی نیاز‌های فرد بر اساس تشخیص دستگاه ارائه کنیم.

او افزود: دستگاه مذکور با هدف تسهیل نمودن امکان ورزش کردن برای افراد مختلف به ویژه گروه‌های خاص طراحی‌ شده و قابلیت استفاده و نصب در منزل، ادارات، مراکز درمانی فیزیوتراپی، مراکز درمانی اصلاح حرکات، مکان‌های عمومی ورزشی، باشگاه‌های آمادگی جسمانی و بدنسازی سالن‌های ورزشی را دارد.

مدیر این شرکت بیان کرد: دستگاهی را ساختیم که هم فیزیک بدن را به لحاظ داخلی وهم به لحاظ ظاهری کنترل می‌کند. در واقع چاقی و لاغری و سایر مشکلات درونی و جسمی فرد را با دستگاهی که طراحی و ساختیم کنترل و اصلاح می‌کنیم.

علوی تبار گفت: با این دستگاه از عادات غلطی که وجود دارد و افراد از خوردن شام و ناهار و یا حتی صبحانه پرهیز می‌کنند ممانعت می‌کنیم؛ چرا که این روش نمی‌تواند روش درستی برای کنترل چاقی و یا ایجاد لاغری باشد.

او با اشاره به اینکه هدف این اختراع، افزایش شمول حرکات تمرینی و ترغیب بیشتر افراد برای ورزش کردن در محلی که در دسترس آن‌ها قرار دارد و مرتفع نمودن نقایص دستگاه‌های موجود در بازار است، اظهار کرد: جامعه هدف این دستگاه، تمام افرادی هستند که در پی ارتقای سطح آمادگی جسمانی خود و رسیدن به‌ تناسب اندام هستند. همچنین، افرادی که دچار آسیب‌های جسمانی شده‌اند برای اجرای حرکات و تمرینات فیزیوتراپی و حرکات اصلاحی، می‌توانند از این دستگاه بهره ببرند.


بیشتر بخوانید: تولید کیسه‌های نانویی زیست تخریب پذیر در کشور


مدیر شرکت رهروان تندرستی عضو مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری البرز بیان کرد: این دستگاه دارای قابلیت تشخیص است و می‌تواند به فرد کمک کند تا از وضعیت جسمانی خود آگاهی یافته و ورزش‌های متناسب با آنچه که باید انجام دهد.

او افزود: مخترع و تولیدکننده این دستگاه برای اولین بار هستیم و در حال یافتن سرمایه‌گذار برای تولید انبوه آن و ورود به بازار‌های داخلی و خارجی هستیم.

علوی تبار از اشتغال شش نفر در واحد فناور خود خبر داد و اعلام کرد: به محض تولید انبوه و ایجاد خط تولید کامل می‌توانیم تا ۲۵ نفر را شاغل کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.