سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش زنجیره‌وار برای توسعه پایدار بخش کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی اسلام‌آباد غرب با تاکید بر تلاش زنجیره‌وار برای توسعه پایدار بخش کشاورزی و رونق اقتصادی، گفت : پیش‌بینی می‌شود برای سال زراعی پیش‌رو از سطح زیرکشت ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار، ۱۹۲ هزار تن چغندر قند برداشت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی اسلام‌آباد غرب گفت : کاشت محصول چغندرقند در کشور به طور طبیعی بهاره است، اما به علت کمبود منابع آبی، این محصول را در مناطق مستعدی از استان به‌صورت پائیزه هم کشت می‌کنند.

او به برداشت ۱۲۰ هزار تن چغندرقند از سطح زیرکشت ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار در سال زراعی ۹۸-۹۷ اشاره و گفت : براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سطح زیرکشت محصول چغندرقند برای سال زراعی پیش‌رو ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار پیش‌بینی می‌شود که فعالیت توسط آزادکاران این محصول هم در نظر گرفته شده که با این میزان سطح زیرکشت، پیش‌بینی می‌شود که ۱۹۲ هزار تن چغندر قند در شهرستان تولید شود.

او با اشاره به فعالیت تنها کارخانه قند موجود در شهرستان، گفت: حداکثر چغندر قند مورد نیاز کارخانه قند شهرستان در حدود ۱۲۰ هزار تن است که پیش‌بینی می‌شود، نزدیک به ۹۲ هزار تن چغندرقند تولیدی شهرستان نیز همانند سال‌های گذشته توسط کارخانجات قند خارج از شهرستان و استان خریداری شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با اشاره به اینکه محصول چغندرقند یکی از محصولات استراتژیک تولیدی شهرستان بوده و طی سال‌های متمادی اسلام‌آباد غرب رتبه‌های بالای استانی را در تولید این محصول به خود اختصاص داده است، گفت: ما حامی چغندرکاران و تنها کارخانه قند شهرستان بوده و هیچگاه نمی‌خواهیم متضرر شوند، چراکه همه ما به شکل یک زنجیره به هم وابسته و مکمل یکدیگر هستیم و برای توسعه پایدار بخش کشاورزی و رونق اقتصادی شهرستان تلاش می‌کنیم.

ویسی، رئیس کارخانه قند اسلام‌آباد غرب با بیان اینکه برای رسیدن به یک کشاورزی مطلوب و پایدار نیازمند افزایش توان تشکل‌های تولیدی در بخش کشاورزی هستیم، گفت: پرداخت به موقع وجوهات چغندرکاران و خرید به موقع و تحویل مناسب محصول تولیدی به کارخانجات مهمترین دغدغه چغندرکاران است، که ما تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم که در سال زارعی پیش‌رو در خصوص کشت چغندرقند اموراتی که مربوط به کارخانه قند است به نحو مطلوبی به سرانجام برسانیم .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.