۱۰ درصد تخفیف سود برای کالا‌های وارداتی از مرز‌های کرمانشاه در نظر گرفته شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت : ۱۰ درصد تخفیف سود برای کالا‌های وارداتی از مرز‌های این استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محسن دارابی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت : کرمانشاه با توجه به هم مرزی با بخش‌های کردی و عربی عراق و داشتن پنج مرز بالاترین سهم صادرات کشور به عراق را داشته است.

او گفت : همواره بیش از ۴۰ درصد صادرات کشورمان به عراق از مرز‌های کرمانشاه عبور کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت: مرز‌ها متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است و اگر بخواهیم رونق داشته باشد باید از منابع ملی برای توسعه مرز‌ها استفاده کنیم.

دارابی افزود: مشوق‌های صادراتی امکان رقابت کالا‌های ما با دیگر کشور‌ها را فراهم کرده بود، اما چند سالی است که این موضوع پرداخت نمی‌شود.

او گفت: به دنبال این هستیم که در برخی از اقلام کشاورزی را در قالب شرکت مدیریت صادرات به عراق بفرستیم تا بسته بندی از مزارع شروع شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: عوامل مختلفی در مرز دست اندکار هستند که اگر هماهنگی‌های لازم بین آن‌ها ایجاد شود بدون شک میزان صادرات استان افزایش پیدا خواهد کرد.

دارابی گفت: تجارت خارجی مبتنی بر صادرات و واردات است از این رو اگر رقم صادرات بالا و واردات کم باشد این صادرات پایدار نخواهد بود.

او گفت: اگر می‌خواهیم صادرات پایدار باشد به طور قطع باید رقمی را نیز به واردات کالا در مرز‌ها اختصاص دهیم.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کرمانشاه گفت: برای اثبات در بحث صادرات باید توازن لازم بین صادرات و واردات را ایجاد کنیم.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.