سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سقوط سه بهمن در گردنه ژالانه سروآباد

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سروآباد گفت: امروز در گردنه ژالانه هورامان سه بهمن سنگین و نیمه‌سنگین سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دیاری استواری گفت: بارش شدید برف و کولاک از دیروز در گردنه ژالانه محور ارتباطی سروآباد به پاوه در استان کرمانشاه و محور ارتباطی شهر اورامان تخت و ۱۰ روستای تابعه آن آغاز شده و باعث کند شدن تردد در این گردنه شده است.

او افزود: بارش سنگین برف که ارتفاع آن به بیش از ۶۰ سانتی متر می‌رسد باعث سقوط سه بهمن سنگین و نیمه سنگین در این گردنه شد که با تلاش بی وقفه و شبانه روزی نیرو‌های راهداری مستقر در این گردنه مسیر بازگشایی شد.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سروآباد یادآور شد: از دیروز تاکنون ۶۲ خودرو در گردنه ژالانه گرفتار برف و کولاک شده بودند که با حضور به موقع نیرو‌های راهداری رها سازی شدند.

او اضافه کرد: تعداد ۳۶ نفر از مسافران و رانندگان نیز که گرفتار برف و کولاک شده بودند، در راهدارخانه گردنه ژالانه اسکان اضطراری داده شده و یک وعده غذایی نیز به آن‌ها داده شد که با بازگشایی مسیر به راه خود ادامه دادند.

استواری تاکید کرد: تردد در گردنه ژالانه تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است و رانندگان و مسافران در صورت تردد، حتما زنجیر چرخ و سایر تجهیزات ایمنی همراه داشته و از سالم بودن برف پاکن و سیستم گرمایشی خودرو قبل از سفر اطمینان حاصل کنند.

او گفت: تمام راه‌های مواصلاتی شهرستان سروآباد نمک پاشی و برف روبی شده است و تردد در این مسیر‌ها بدون هیچ مشکلی برقرار است ضمن اینکه تردد در گردنه مارانی در محور ارتباطی سروآباد کامیاران نیز با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سروآباد یادآور شد: تعداد ۲۱ نفر از نیرو‌های راهداری با ۱۷ دستگاه ماشین آلات برف روبی از روز گذشته در حال آماده باش و برف روبی مسیر‌های ارتباطی این شهرستان هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

برچسب ها: حوادث ، وضعیت راه ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.