رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با تلاش راهداران ۱۶۰ راه روستای که روز گذشته بر اثر بارش برف مسدود شده بود، بازگشایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دانش زندی با اشاره به اینکه روز گذشته به دلیل بارش برف و وجود کولاک، راه مواصلاتی ۱۶۰ روستا در نقاط مختلف این استان از جمله بیجار، دهگلان، دیواندره، قروه، مریوان، سروآباد و سقز مسدود شده بود،گفت: عملیات بازگشایی این راه‌ها تا شب گذشته ادامه داشت و در نهایت ساعت ۲۳ این عملیات به اتمام رسید.

وی افزود: صبح دیروز راه ۱۴۰ روستای این استان بر اثر بارش برف مسدود شده بود که این آمار در بعد از ظهر علیرغم بازگشایی بسیاری از راه‌های ارتباطی به علت تداوم بارش‌ها و کولاک در برخی شهرستان‌ها به ۱۶۰ مورد رسید.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: در این مدت ۱۴۳ راهدار با استفاده از ۱۱۲ دستگاه ماشین آلات راهداری حدود ۲ هزار و ۱۹۵ کیلومتر عملیات برف روبی نیز انجام دادند.

زندی افزود: روز گذشته راهداران در ۳۴ محور شامل ۲۳ محور شریانی و ۱۱ محور غیرشریانی درگیر عملیات راهداری، شامل نصب و شتشوی تابلو، ریزش برداری و برفروبی بودند.

وی گفت: در روز گذشته تمامی عملیات‌های برف رویی در محور‌های بین شهری و روستایی به ۲۹۶ راهدار به پنج هزار و ۶۸ کیلومتر رسید و علاوه بر آن ۹ مورد نیز بهمن نیمه سنگین در محور سروآباد پاوه روی داده بود که توسط راهداران مسیر پاکسازی شد.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان تاکید کرد: اکنون بارش در جاده‌های استان قطع شده و راهداران نسبت به نمک پاشی محور‌های لغزنده در اوایل صبح اقدام کردند و تردد در تمامی محور‌ها به صورت روان در جریان است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

برچسب ها: بارش برف ، راهداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.